دیده بان حقوق بشر: آمریکا شریک جنایات جنگی در یمن است


دیده بان حقوق بشر: آمریکا شریک جنایات جنگی در یمن است

دیده بان حقوق بشر استمرار فروش تسلیحات آمریکا به عربستان و امارات را مشارکت در جنایات جنگی در یمن عنوان کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که استمرار فروش تجهیزات و اسلحه آمریکایی به عربستان و امارات که نقض قوانین جنگی در یمن هستند، آمریکا را شریک جنایات این کشور‌ها می‌کند.

به گزارش روسیا الیوم، از سال ۲۰۱۵ آمریکا میلیارد‌ها دلار تسلیحات، آموزش و پشتیبانی لجستیک به عربستان و امارات ارائه کرده است که این سازمان استفاده از آن‌ها را در حداقل ۲۱ حمله که طبق قوانین بین‌المللی جنگ، غیرقانونی طبقه‌بندی می‌شود را مستند کرده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود جان باختن مداوم غیرنظامیان در یمن فروش تسلیحات ادامه دارد و شرکت «ریتون» و سایر شرکت‌های آمریکایی متخصص در بخش تسلیحات، مسئول و شریک عربستان و امارات در نقض قوانین بین‌المللی جنگ در یمن هستند.

دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که مقامات دولت آمریکا ممکن است از نظر قانونی مسئول جنایات جنگی در یمن شناخته شوند، نکته‌ای که در گزارش بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۰ مطرح شده است.

عربستان در سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، تجاوز نظامی خود به یمن را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامیده و باعث قحطی گسترده و بیماری در یمن شده است. اخیرا جنبش انصارالله با جملات خود به زیرساخت‌های کلیدی عربستان، این کشور را وادار به عقب گرد و مذاکره برای آتش بس کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط