اجرای طرح هادی در 252 روستای استان قزوین پایان یافته است


اجرای طرح هادی در 252 روستای استان قزوین پایان یافته است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: اجرای طرح هادی در 252 روستای بالای 20 خانوار استان به پایان رسیده و 333 طرح نیز امسال در 280 روستا در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز سه شنبه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اظهار داشت: استان قزوین دارای ۸۴۴ روستاست که ۶۹۱ روستای آن جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارد و تاکنون نیز برای ۶۹۰ روستا این طرح تهیه شده که ۶۱ روستای آن نیز جمعیتی پایین تر از ۲۰ خانوار داشته اند.

وی، افق طرح هادی در روستاها را ۱۰ سال دانست و تصریح کرد: در حال حاضر زمان تهیه طرح هاذی ۵۳۱ روستا به پایان رسیده و برای تهیه آن به ۲۱۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در حال حاضر نیز تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۸۱ روستا با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام قرار دارد.

به گفته این مسوول در حال حاضر ۵۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از طرح هادی برخوردار هستند که این میزان در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری و ۶۳ درصد است.

گونجی با اشاره به صدور اسناد مالکیت روستایی،گفت: تاکنون ۵۹ هزار و ۹۰۰ فقره سند شهری در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر استان و هفت هزار و ۴۵۱ فقره سند برای خانوارهای روستایی استان صادر شده و برای امسال نیز یک هزار و ۷۰۰ سند صادر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در خصوص مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی نیز اظهار داشت: ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی استان قزوین به میزان ۵۴ هزار و ۱۰۰ واحد تاکنون مقام سازی و نوسازی شده و مقاوم سازی چهار هزار واحد دیگر نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

گونجی تصریح کرد: برای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر برای ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد از سال ۸۴ تاکنون ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای مسکن محرومان نیز ۲ هزار واحد با استفاده از تسهیلات بانکی و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ متقاضی به بانک های عامل نیز معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اجرای طرح اقدام و نهضت ملی مسکن نیز سهم استان هشت هزار و ۳۵۰ واحد است که ۲۷ هزار و ۳۶ متقاضی برای دریافت آن ثبت نام کرده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز احداث ۲ هزار و ۸۴۱ واحد در منطقه شهری مهرگان به این نهاد سپرده شده که عملیات اجرایی یک هزار و ۴۱ واحد آن با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده و یک هزار و ۸۰۰ واحد نیز در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: این نهاد در ارایه تسهیالت به واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری نیز اقداماتی کرده تا جایی که تاکنون ۳۰ طرح در این رابطه ارایه شده که به ۱۰ واحد بالغ بر ۲ میلیارد ریال تسهیلات گرفته اند.

۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به نام دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس