شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد


شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

امروز شاخص کل بورس با افت 33 هزار و 522 واحدی، در تراز یک میلیون و 445 هزار و 970 واحد متوقف شد.

امروز سه شنبه (۲۳ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۵ هزار و ۴۹۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد متوقف شد.

آقای بابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز با عرضه‌های بسیاری مواجه شد و منتج به خروج نقدینگی قابل توجهی از بازار سرمایه گردید. عمده دلیل آن کاهش قیمت نفت، تحولات بین المللی و همچنین خبر وضع عوارض بر فولاد که سبب عرضه‌های قابل توجهی در این صنایع شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «وساپا» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کردشاخص کل هم وزن هم با افت ۶ هزار و ۷۴۴ واحدی روی پله ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد
شاخص فرابورس هم با افت ۲۵۹ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۷۰ میلیون و سهم به ارزش ۸۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های پاکشو، مبین و وامید به ترتیب با ۲۶۵.۱۴، ۲۲۳.۵۸ و ۱۹۴.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، فملی و شستا به ترتیب با ۴۲۶۶.۸۵، ۳۵۱۵.۱۱ و ۱۷۲۵.۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های وسپهر، بپاس و مارون به ترتیب با ۱۲.۳۶، ۱۰.۹۷ و ۹.۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های هرمز، زاگرس و آریا به ترتیب با ۳۶.۷۳، ۳۶.۱۲ و ۲۰.۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۷۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «سرمایه گذاریها»، «فلزات اساسی» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کطبس، خپویش و ملت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های فاسمین، کاوه و سخوز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های کپرور، دماوند و کیمیا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت هرمز، تجلی و فرابورس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های خگستر، خساپا و خودرو در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های وساپا، کمند و ورنا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، وساپا و ورنا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

نماد‌های اراد ۱۰۲۴، اخزا ۹۱۷۴ و حآفرین ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های حآفرین ۴، تجلی و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس 28 هزار واحد اُفت کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر