دانشگاه ها نقش تعیین کننده ای در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند


دانشگاه ها نقش تعیین کننده ای در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری نقشی مهم و تعیین کننده در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند.

به گزارش ایرنا، صفر نصرالله زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد دانشگاهی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در تبریز با اشاره به تاثیر مولفه های اقتصاد دانش بنیان بر رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشورها گفت: امروزه، کشوری توسعه یافته و پیشرفته تر است که درزمینه اقتصاد دانش بنیان گام های موثری برداشته باشد.

وی تشریح کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین شناساسی ظرفیت های کشور و استان ها در این خصوص می توان حرکت تاثیرگذاری را در شکوفایی و پیشرفت کشورمان انجام داد.

وی آسیب شناسی موانع، برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه ها را برای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ضروری بیان کرد و افزود: ما باید به دنبال راهکارهای عملی و عملیاتی با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های خود در این راستا حرکت کنیم.

مشاور استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان هم در این نشست ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال در استان گفت: در همین زمینه چهار کمیته (مراکز آموزش عالی، صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و فناوری اطلاعات) تشکیل شده و سایر کمیته ها نیز با توجه به نیاز کار در آینده تشکیل خواهند شد.

فلاح اضافه کرد: برای توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان نیازمند اکوسیستم پایدار با هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها هستیم که در این زمینه نیز دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بازیگران اصلی آن به شمار می روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس