186 پروژه آموزشی خراسان جنوبی با 446 کلاس درس در حال اجراست


186 پروژه آموزشی خراسان جنوبی با 446 کلاس درس در حال اجراست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 186 پروژه در این استان با 446 کلاس درس در دست اجراست که به جز 2 کلاس درس سایر پروژه‌ها مشارکت خیرین را به همراه دارد.

محمود چاوشان، امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین در نشست خبری اظهار کرد: اعتبار لازم برای پروژه‌های نیمه‌تمام ۲۸۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: سال گذشته ۱۶۵ کلاس درس با مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید و تعداد قابل توجهی کلاس نیز تا مهر امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این کلاس‌ها در ۴۲ پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که در ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ کلاس نیمه‌تمام در مساکن مهر در حال اجراست و ۱۷۵ کلاس درس دیگر باقی مانده است.

چاوشان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سرانه آموزشی استان به ۶.۴ متر مربع رسیده و میانگین سرانه کشوری ۵.۲۲ متر مربع است که تا استاندارد ۸.۳۹ متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز فاصله دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی از میانگین کشوری سرانه بالاتری دارند اما در برخی شهرستان‌ها مانند بیرجند فاصله بیشتر است که امیدواریم با نگاه ویژه استانی، ملی و خیرین بتوانیم بخش قابل توجهی از کمبودها را جبران کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی از پیشرفت چشمگیر در اعتبارات استانی، ملی و خیرین در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اعتبارات استانی از ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و اعتبارات ملی از ۱۰۷ میلیارد سال ۹۹ با ۱۲۶ درصد رشد به ۱۲۶ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت.

وی بیان کرد: در بخش اعتبارات خیرین نیز ۴۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ جذب شد که این اعتبار در سال ۱۴۰۰ با ۲۸ درصد افزایش به ۵۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

چاوشان از تخصیص قابل توجه اعتبارات در سفر رییس جمهور خبر داد و افزود: ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای چهار پروژه ورزشی تخصیص یافت که این پروژه‌ها تا مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: با توجه به تفاهمی که با بنیاد برکت داشتیم سه پروژه که از سال ۹۷ متوقف شده بود، سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص گرفت و از وزارت نفت نیز سه میلیارد تومان برای تکمیل چمن شهید چمران بشرویه مصوبه گرفتیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: درخصوص مدرسه شبانه‌روزی شهرستان زیرکوه که با ایمیدور تفاهم‌نامه بسته شده بود در سفر رییس جمهور مقرر شد سازمان صمت ادامه پروژه را به بهره‌برداری برساند و هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان از کمیساریای سازمان ملل جذب شد که در ۲ مرحله به حساب نوسازی مدارس واریز شده است.

وی گفت: در ارتباط با تجهیزات مدارس در سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد که ۱۰ میلیارد تومان به تجهیزات هنرستانی اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: رفع کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر، رفع کمبود فضای آموزشی در روستاهای اقماری و مدارس دوشیفت بیرجند و قاین که ۴۲ مدرسه استان را پوشش می‌دهد از مهمترین اولویت‌ها در سال جدید است.

چاوشان با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان در بخش سرمایش و گرمایش مدارس هزینه شده است افزود: تاکنون ۴۳۳ مدرسه با ۹۱۱ کلاس درس و ۶۰۷ فضای جانبی استانداردسازی شده که ۹۶ درصد فضای هدف را شامل می‌شود و باقیمانده فضای غیراستاندارد حدود چهار درصد است که تا مهر امسال به اتمام خواهد رسید.

وی اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس، هوشمندسازی مدارس، پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و احداث مدرسه سبز در مرکز استان را از مهمترین برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان