مسکو و پکن در مخالفت با مداخله سیاسی در ورزش متحد خواهند بود


مسکو و پکن در مخالفت با مداخله سیاسی در ورزش متحد خواهند بود

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک روسیه (ROC) می‌گوید که مسکو و پکن در مخالفت با مداخله سیاسی در جهان ورزش با یکدیگر متحد خواهند ماند.

به گزارش ایرنا، «استانیسلاو پوزنیاکوف» در جریان ویدئوکنفرانس با «گو ژونگ‌وِن» همتای ژاپنی خود اظهار داشت: مسلما یکی از مهم‌ترین نکات بحث و تبادل نظر کنونی ما این است که هر دو با غیرپذیرش بودن سیاسی‌سازی ورزش موافق هستیم.

کمیته ملی المپیک روسیه در بیانیه‌ای طولانی‌تر در تارنمای این نهاد نوشت که «برغم تحریم‌های بین‌المللی» اعمال شده از سوی فدراسیون‌های مختلف ورزشی بدنبال حمله نظامی به اوکراین، آماده‌سازی‌ها و مسابقات ورزشکاران روس همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این بیانیه ژونگ‌وِن چین را کشوری خواند که به بی‌طرفی سیاسی به عنوان موضوعی تجلی‌یافته در منشور المپیک، متعهد بوده و باردیگر بر ثبات رویه این کشور تاکید کرده است.

طرفین در این نشست، بر توسعه همکاری‌های ورزشی دوجانبه میان روسیه و چین تاکید کردند؛ همکاری که در فوریه سال جاری و در جریان المپیک زمستانی پکن، برپایه ارائه شده از سوی «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» به ترتیب رییس جمهوری روسیه و چین تدوین شد.

بدنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، ورزشکاران روس به تصویه کمیته بین‌المللی المپیک، از حضور در شمار زیادی از مسابقات جهانی منع شدند.

مقامات روسیه این محرومیت‌ها را تبعیض‌آمیز و مغایر با اصول جدایی ورزش از سیاست خوانده و آن را محکوم کرده‌اند.

کشور چین نیز پس از تحریم دیپلماتیک المپیک پکن از سوی آمریکا و متحدانش، به صورت مستقیم اعمال فشار سیاسی در حوزه ورزش را تجربه کرده است. مسکو در جمع کشورهایی بود که این اقدام واشنگتن را محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو