پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود


پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) چانگان Kaicene F300 یک پیکاپ دو کابین است که با فضای بار مناسب و قدرت 116 اسب بخار، نیازهای هر صنعت‌گر و کشاورزی را برطرف می‌کند. کشور چین تا اینجای کار توانسته است تا محصولات خودش را بازار خودروهای پیکاپ، جای دهد. این محصولات گاهی در قالب پیکاپ‌های مجلل و گاهی در قامت یک وانت... نوشته پیکاپ چانگان Kaicene...

چانگان Kaicene F300 یک پیکاپ دو کابین است که با فضای بار مناسب و قدرت 116 اسب بخار، نیازهای هر صنعت‌گر و کشاورزی را برطرف می‌کند.

کشور چین تا اینجای کار توانسته است تا محصولات خودش را بازار خودروهای پیکاپ، جای دهد. این محصولات گاهی در قالب پیکاپ‌های مجلل و گاهی در قامت یک وانت معمولی، خودنمایی می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید که اکثر پیکاپ‌های چینی، از پیشرانه‌های ژاپنی بهره می‌برند که همین موضوع، کارایی آن‌ها را چند برابر می‌کند و اعتماد خریداران را افزایش می‌دهد.

پیکاپ چانگان Kaicene F300، آخرین محصول چینی‌ها در این بازار است که در ادامه به تمامی زوایای این خودرو، نگاهی خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

معرفی پیکاپ چانگان Kaicene F300

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

شرکت Kaicene (به زبان چینی 程) یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت چانگان اتو محسوب می‌شود که به تازگی به این شرکت ملحق شده است. این شرکت معمولا محصولات صنعتی مثل کامیون، تریلی، اتوبوس، ون و …. را تولید می‌کرد اما با پیوستن به چانگانی‌ها، تصمیم گرفته‌اند تا شانس خود را در بازار خودروهای سواری مثل سدان و شاسی بلندها، امتحان کنند. هرچند که پیکاپ چانگان Kaicene F300، به هیچ وجه چهره‌ای مدرن ندارد و احتمالا بیشتر عمر خود را در حومه شهرهای بزرگ چین در زیر دست کشاورزان و صنعتگران سپری کند. به هر حال بیایید و با این وانت سخت کوش چینی، بیشتر آشنا شویم.

ابعاد پیکاپ چانگان Kaicene F300

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

هرچند که این وانت فقط در نسخه 4 درب و دو کابینه معرفی شده است اما طراحان، دو نسخه مختلف از قسمت بار را برای آن در نظر گرفته‌اند. قسمت بار این خودرو در نسخه‌های مختلف برابر 1500/1415/480 میلی متر یا 2020/1465/400 میلی متر خواهد بود که با چنین فضای مناسب و بزرگی، ابعاد کلی خودرو به 4980/1750/1710 میلی متر و فاصله محوری 3025 میلی متر می‌رسد. نسخه دوم طبیعتا بلندتر است و از ابعاد 5220/1730/1710 میلی متر و فاصله محوری 3380 میلی متر بهره می‌برد. همچین یک محافظ پلاستیکی در قسمت بار این خودرو قرار دارد که باعث می‌شود تا وسایل سنگین خود را بدون نگرانی از آسیب به قسمت بار خودرو، در عقب آن قرار دهید.

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی چانگان، این خودرو بر خلاف ظاهر بلند و استوار خود، بیشتر برای کارهای سبک اما پر حجم (مانند کشاورزی یا صنایع سبک مثل کابینت سازی) مناسب خواهد بود و قدرت حمل بار آن به طور استاندارد، در کمال تعجب به زیر یک تن می‌رسد. پیکاپ چانگان Kaicene F300 در حالت استاندارد می‌تواند بارهایی به وزن 495 کیلوگرم و حداکثر 745 کیلوگرم را حمل کند؛ آن هم فقط در نسخه‌ای که قسمت بار بلندتری دارد! از آن جایی که شاسی این خودرو از نوع «بدنه بر روی فریم» (body on frame) است، توان کم آن در حمل بار جای تعجب ندارد. اما موضوع جایی خنده دار می‌شود که در محور عقب خودرو، کمک‌ فنرهای شمشی را می‌بینیم.

پس در کل می‌توان گفت که چانگان یک وانت ضعیف را به تولید رسانده است اما برای کم کردن هزینه‌های نهایی آن، به سراغ سامانه تعلیق فنر شمشی رفته که نسبت به کمک‌های فنر لول، هندلینگ پایین‌تری دارند و رانندگی خشک‌تری را هدیه می‌دهند.

طراحی ظاهری پیکاپ چانگان 300

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

کار ما در این بخش بسیار کوتاه خواهد بود چرا که با یک خودرو مکعب مستطیل و زشت طرف هستیم. اما شاهکار Kaicene در این بخش هم دیده می‌شود. در قسمت بار این خودرو می‌توانید برچسب «sport» را مشاهده کنید که انگار این برچسب‌ها در انبار کارخانه به صورت مازاد لیست شده‌اند و طراحان فقط می‌خواستند که آن‌ها را به زور در بدنه‌ی این خودرو جای دهند. همچنین این علامت بیشتر حال و هوای خودروهای سال 2000 میلادی را می‌دهد و وجود آن بر روی یک پیکاپ مدل 2022، کاملا غیر منطقی است.

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

نشان تجاری متفاوت چانگان بر روی محصول مشترک خود با شرکت Kaicene

چانگان در حال حاضر فقط رنگ نقره‌ای با سپر و جلو پنجره مشکی را برای این خودرو در نظر گرفته است اما شاید تعجب کنید که چرا علامت روی سپر جلوی آن برای شما ناآشنا است؟ شرکت چانگان، خودروهای سواری خود را با همان نشان قدیمی که در ایران هم دیده‌ایم به بازار عرضه می‌کند اما خودروهای تجاری و صنعتی این برند، با یک لوگو موشکی شکل که در تصویر هم واضح است به فروش می‌رسند.

طراحی کابین قابل قبول در پیکاپ چانگان Kaicene F300

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

این جا جایی است که شاید با چشم ما آشنا باشد. طراحی داخل این پیکاپ کاملا شبیه به دیگر چینی‌های ارزان قیمت بازار خودرو ایران است. سیستم تهویه هوای دستی همراه با شیشه‌ها و آینه بغل‌های دستی، تریم چرم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی در کنار پلاستیک خشک مشکی و نقره‌ای و نهایتا یک ایربگ آن هم فقط برای راننده، تمام آن چیزی است که شما می‌توانید در کابین پیکاپ چانگان Kaicene F300، آن‌ها را مشاهده کنید.

این پلاستیک خشک بر روی روکش و دستگیره درب‌ها، داشبورد خودرو و فرمان آن دیده می‌شود و نهایتا با یک سیستم صوتی با نمایشگر 6 اینچی LCD طرف هستیم که شاید حتی یک ال سی دی کاراکتری باشد!

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

در قسمت ردیف دوم هم همانطور که از ظاهر عکس‌ها پیداست، با یک فضای تنگ و ناراحت رو به رو هستیم که زاویه صندلی‌های آن، تقریبا به 90 درجه نزدیک است. زمانی که این ترکیب را در کنار سیستم تعلیق فنر شمشی قرار می‌دهیم، رنج و ناراحتی سرنشینان ردیف عقب را درک می‌کنیم.

به هر حال طراحان این خودرو، قصد تولید یک خودرو آفرودی و تفریحی را نداشته‌اند و از همان ابتدای کار هم انتظارات خود را از این وانت، بالا نبرده بودیم؛ پس انتظار ناامیدی را داشته باشید تا هیچ وقت ناامید نشوید!

مشخصات فنی جدیدترین پیکاپ چانگان

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

در زیر کاپوت این وانت، همه چیز ساده و مرتب است؛ دقیقا به مانند ظاهر و کابین آن! پیکاپ چانگان Kaicene F300 از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی 5 سرعته به چرخ‌های عقب خود منتقل کند. چانگان در مورد شتاب 0-100 آن هیچ توضیحی نداده و ما هم از آن عبور می‌کنیم اما می‌دانیم که حداکثر سرعت این پیکاپ به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر به کمتر از 7.5 لیتر می‌رسد. هرچند که چانگان در مورد «فول ظرفیت» یا خالی بودن خودرو در زمان تست مصرف سوخت، توضیحی نداده است اما می‌توان حدس زد که با توجه به قدرت کم و پیشرانه ضعیف آن، این عدد در حالت خالی بودن قسمت بار خودرو، ثبت شده است.

شرکت چانگان – Kaicene بر خلاف قدرت کم این پیشرانه، آن‌ را مهم‌ترین عامل پیروزی این وانت برشمرده است. طبق گزارش‌های رسمی، این پیشرانه بسیار جان سخت است و هزینه‌‌های نگه داریِ به شدت کمی را بر روی دست مالک خود قرار می‌دهد. همچنین تعمیر آن هم کار سختی نیست و هر کسی که کمی دست به آچار باشد هم می‌تواند با کمی کلنجار رفتن در زیر کاپوت، مشکل خودرو خود را با دستان خودش حل و فصل کند.

قیمت پیکاپ چانگان Kaicene F300

پیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شودپیکاپ چانگان Kaicene F300؛ یک وانت مقرون به صرفه که بعید است وارد ایران شود

این قسمت دقیقا جایی است که تمامی توضیحات قبلی ما را کامل می‌کند و منطقی جلوه می‌دهد. قیمت این پیکاپ فقط 70 هزار یوان است؛ یعنی چیزی کمتر از 11 هزار دلار! بد نیست بدانید که بازار پیکاپ‌های صنعتی در کشور چین، بسیار رقابتی بوده و خریداران این نوع وانت‌ها، برای هر یوان که می‌پردازند، حساب و کتاب جدایی دارند.

احتمال ورود پیکاپ چانگان Kaicene F300 به ایران چقدر است؟

معمولا محصولات چینی که در صف صادرات به کشورهای دیگر قرار دارند، نام برند خود را در همه جای خودرو قرار می‌دهند؛ آن هم به زبان انگلیسی و نه چینی! همانطور که در عکس‌ها مشاهده کردید، هیچ ردی از چانگان بودن این وانت بر روی بدنه آن دیده نمی‌شود و اگر ما به این نکته اشاره نمی‌کردیم، امکان نداشت متوجه شوید با یکی از محصولات چانگان رو به رو هستید! این نکته در کنار ظاهر نه چندان جذاب پیکاپ چانگان Kaicene F300 و وجود رقیبان قدرتمند چینی دیگر، احتمال حضور این وانت کم قدرت را در ایران، به صفر درصد می‌رساند.

منبع :carnewschina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس