صنایع پرمصرف برق هرمزگان به سمت استفاده از نیروگاه های اختصاصی گام بردارند


صنایع پرمصرف برق هرمزگان به سمت استفاده از نیروگاه های اختصاصی گام بردارند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به کمبود برق در استان گفت: صنایعی که میزان مصرف برق زیادی دارند باید به سمت استفاده از نیروگاه های اختصاصی و تجدیدپذیر گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار شورای انسجام‌ بخشی صنعت آب و برق استان هرمزگان با وی، تامین برق ارزان قیمت برای صنایع را یکی از مهم‌ترین دلایلی دانست که باعث احداث نکردن نیروگاه‌های اختصاصی توسط صنایع شده است، افزود: دولت و حاکمیت باید صنایع را برای تامین برق خودشان الزام کنند تا در مواقع تعمیرات اساسی و شرایط خاص، تامین برق مردم با چالش روبرو نشود.
وی، ضمن تاکید بر توسعه پنل‌های خورشیدی برای تامین برق، ابرازداشت: طرحی که توسط کمیته امداد برای کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد و توسعه پنل‌های خورشیدی انجام می‌شود، در صورت توسعه یافتن اتفاق های خوبی در حوزه محرومیت ‌زدایی رقم خواهد خورد.
امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب و برق، اظهارداشت: از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی استفاده خواهیم کرد، چراکه این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حجت الاسلام عبادی زاده،ضمن تاکید بر ارتباط صنعت آب و برق هرمزگان با شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، تصریح کرد: با اتصال به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت این مجموعه‌ها، می‌توان از وابستگی به قطعات خارجی رهایی یافت.
وی، با ذکر این نکته که تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، وابستگی صنعت آب و برق به خارج را کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: اگر تعامل دانشگاهی میان صنعت و نهادهای حاکمیتی تقویت شود اتفاقات خوبی در حوزه بومی‌سازی و استقلال صنعتی رخ خواهد داد.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که حضرت علی (ع) پس از دوران حکومت خود گزارش کاری به مردم ارائه کردند،
اظهارداشت: در این گزارش به سه مساله مهم تامین نان گندم، تامین سرپناه و مسکن و تامین آب شرب سالم از فرات اشاره کرد.
وی عنوان کرد: انتقال آب فرات به مزارع و منازل اقدامی بود که در دوران حکومت حضرت علی (ع) صورت گرفته بود و ایشان از این اقدام به عنوان اصلی‌ترین کارهای حکومت خود اشاره می‌کنند که نشان دهنده اهمیت موضوع است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تامین آب و برق را از ضرورت های جامعه دانست و ابراز کرد: هرمزگان در حوزه آبی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان با ایجاد آب‌شیرین‌کن‌ها علاوه بر تامین آب استان، بخشی از نیاز آب شرب استان‌های دیگر کشور نیز تامین شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که در شهرستان بشاگرد باید نگاه زیرساختی و راهبردی داشت، بیان کرد: آب، برق و راه از چالش‌های اساسی بشاگرد است که برای رفع محرومیت در این شهرستان و تحقق توسعه پایدار باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و نباید تنها به توزیع بسته‌های معیشتی اکتفا کرد.
وی، بشاگرد را شهرستان پر آب ولی تشنه دانست و خاطرنشان کرد: بارندگی‌های خوبی در شهرستان بشاگرد رخ می‌دهد که ایجاد سدهای آبخیزداری کوچک و متعدد می‌تواند کمک خوبی به مهار روان آبها و توسعه اقتصادی مناطق این شهرستان کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !