مزایای نصب تراس شیشه‌ای


مزایای نصب تراس شیشه‌ای

تراس شیشه‌ای سیستمی است که فضای تراس را به شکل مناسبی پوشش می‌دهد و کاربردهای گوناگونی دارد. این نسل جدید سیستم نمای ساختمان انواع و اقسام مختلفی دارد که دست مصرف کننده را برای انتخاب بر اساس نیاز خود باز گذاشته است. قطعات پانل‌های شیشه‌ای هم بسیار متنوع است و به همین سبب قبل از […] نوشته مزایای نصب تراس شیشه‌ای...

تراس شیشه‌ای سیستمی است که فضای تراس را به شکل مناسبی پوشش می‌دهد و کاربردهای گوناگونی دارد. این نسل جدید سیستم نمای ساختمان انواع و اقسام مختلفی دارد که دست مصرف کننده را برای انتخاب بر اساس نیاز خود باز گذاشته است. قطعات پانل‌های شیشه‌ای هم بسیار متنوع است و به همین سبب قبل از خرید و انتخاب لازم است با آن‌ها آشنا باشید تا بهترین را برای خود انتخاب کنید. در این مطلب با انواع تراس شیشه‌ای آشنا خواهید شد و مزیت‌های هر یک را برای شما تشریح می‌کنیم.

انواع تراس شیشه‌ای کدام است؟

انواع تراس شیشه‌ای را می‌توان بر اساس کاربرد یا نوع پوشش فضای تراس طبقه بندی کرد. مهمترین اشکال تراس شیشه‌ای عبارتند از:

شیشه تراس ریلی

این نوع شیشه تراس که به شیشه کشویی هم معروف است بسیار ساده باز و بسته می‌شود و به همین دلیل شستشوی راحتی هم دارد. این تراس‌های شیشه‌ای چند پنل دارند و با کمک چرخ از بالا به پایین روی پروفیل‌ها قرار می‌گیرند.

اینکه به چند پنل نیاز داشته باشیم به اندازه فضا بستگی مستقیم دارد، یک نصاب حرفه‌ای باید تعداد پنل‌ها را به نحوی انتخاب کند که به شکل مناسبی قرار بگیرد. این نوع شیشه تراس خیلی پرطرفدار است و تقریبا در هر فضایی قابل نصب و استفاده خواهد بود. این شیشه‌ها اغلب در داخل ساختمان باز و بسته می‌شوند و به همین دلیل در طبقات پایین ساختمان‌ها و مکان‌هایی که امنیت بالایی نیاز دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه تراس بدون قاب

این شیشه بالکن‌ها منظره بسیار زیبا و لاکچری‌ای می‌سازند، به دلیل اینکه هیچ گونه پانل یا اتصالی در سراسر فضا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد فضای یکپارچه‌ای ایجاد می‌کنند و دید کاملی به ساکنان می‌دهند. نصب این نوع از شیشه بالکن روی دیواره و سقف بسیار آسان است و معمولا هیچ گونه صدمه‌ای به اسکلت و بدنه ساختمان وارد نمی‌کنند. به این ترتیب برای ساختمان‌های درحال ساخت یا بازسازی به راحتی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

شیشه تراس پنجره‌ای

شکل و ظاهر این نوع شیشه پنجره‌ها شبیه پنجره است و به آن‌ها پنجره بالکنی هم گفته می‌شود. فریم‌های این تراس‌ها به اندازه بالکن پهن نیست و به همین دلیل دید ساکنان خانه را از بین نمی‌برند. شیشه‌های دوجداره بکار گرفته در این نوع تراس‌ها بسیار مستحکم است و عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما هم هستند. باز و بسته کردن پنجره‌های تراس در این نوع شیشه بسیار ساده است و در هر فصلی قابل استفاده خواهند بود. ابعاد و شکل پنجره‌ها بر اساس فضا تعیین می‌شود و به نسبت تراس‌های قدیمی بسیار زیبا و کاربردی‌تر هستند.

شیشه تراس نرده‌ای

نرده یا محافظ‌هایی هستند که با شیشه‌های مخصوص ساخته می‌شوند. این نرده‌ها باید بسیار ضخیم باشند تا بتوانند از افراد هنگام رفت و آمد به خوبی محافظت کنند. این نوع شیشه تراس از فضا به خوبی محافظت کرده و ضخامت بسیار بالایی دارند به این ترتیب دربرابر ضربه، فشار و رفت و آمد هیچ آسیبی نمی‌بینند. خوبی نرده‌های شیشه‌ای این است که فضا را نمی‌گیرند و زیبایی محیط را دوچندان می‌کنند.

شیشه تراس تاشو

در فضاهای خاص مثل استخر، بالکن‌های کوچک و آلاچیق می‌توان از شیشه تراس تاشو استفاده کرد که در همه فصول قابل استفاده است و یک فضای زیبا و دلنشین برای ساکنان ایجاد می‌کند. باز و بسته کردن این شیشه‌ها ساده است و همچنین نظافت یا شستشوی آن خیلی راحت خواهد بود. برای نصب این نوع از شیشه تراس‌ها محدودیت فضا یا ابعاد هندسی مطرح نیست و محافظ بسیار خوبی در برابر گرما و سرما به شمار می‌روند.

جهت طراحی و اجرای تراس شیشه ای میتوانید از شرکت سهند مشاوره بگیرید.

مزایای نصب تراس شیشه‌ای

انواع تراس شیشه‌ای به چه کار می‌آید؟

در اینجا به بررسی انواع روش‌های پوشش دادن فضای تراس می‌پردازیم تا ببینید برای چه کاری مناسب هستند.

تراس شیشه‌ای به عنوان گلخانه

برخی افراد با پوشش سراسری تراس آن را به یک گلخانه کوچک شخصی تبدیل می‌کنند. شما در این فضا می‌توانید نور مناسب برای پرورش انواع گیاه خانگی را تامین کنید، همچنین از نور طبیعی حداکثر استفاده برای تامین نور مورد نیاز گیاهان را ببرید.

همینطور بخوانید:

سقف شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد

تراس شیشه‌ای به عنوان انباری

با کمک انواع شیشه تراس می‌توان یک انباری کوچک و کاربردی در آپارتمان‌های امروزی ایجاد کرد که بسیاری از ابزار و وسایل را در آن جا داد. در معماری داخلی مدرن استفاده حداکثر از فضا بسیار است و شیشه تراس به کمک طراحان آماده تا بتوانند با ایده‌های خلاقانه از فضای تراس محیطی متفاوت، خاص و کاربردی بسازند. اگر کمی وقت بگذارید و بیشتر فکر کنید حتما می‌توانید یک انباری جادار و زیبا برای خود بسازید.

شیشه تراس به عنوان محل استراحت

از شیشه تراس‌ها می‌توان برای ساخت یک استراحتگاه دنج استفاده کرد. طراحی محلی برای صرف چای، نصب باربیکیو و قرار دادن چند صندلی راحت برای اینکه از منظره و فضا بیشترین استفاده را ببریم ایده بسیار جذابی است. گاهی تراس به شکل یک آلاچیق ویژه طراحی می‌شود که به خاص‌ترین و محبوب‌ترین بخش ساختمان تبدیل خواهد شد.

شیشه تراس به عنوان محل بازی بچه‌ها

درگذشته تراس یکی از خطرناک‌ترین محل‌ها برای کودکان بود و والدین از ترس سقوط بچه‌ها آن‌ها را از این محیط دور می‌کردند اما شیشه تراس محافظت حداکثری از این فضا ایجاد کرده و به همین دلیل برای کارهای مختلفی مثل بازی کودکان مناسب خواهد بود. شما می‌توانید تراس را به محیطی امن برای بازی کودک در نظر بگیرید و از آن یک اتاق بازی پرنور و زیبا بسازید.

همینطور بخوانید:

آلاچیق شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد

هنگام انتخاب شیشه تراس به چه نکاتی باید دقت کرد؟

با توجه به اینکه شیشه‌ تراس‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند شما گاهی ممکن است برای انتخاب کمی دچار تردید شوید، قبل از هرچیز کاربری مد نظر خود را مشخص کنید و ببینید می‌خواهید از فضای تراس برای چه مقصودی استفاده کنید. بعد از آن کف و سقف بودجه خود را مشخص کنید به این ترتیب تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر خواهد شد.

هنگام انتخاب شیشه تراس، مقاومت در برابر ضربه، امنیت، خاصیت ضد صدا و مواردی که برای شما مهم است را مشخص کنید تا بهترین انتخاب را بر مبنای نیاز خود داشته باشید.

همچنین خوب است از یک مشاور کاربلد و آگاه کمک بگیرید که تجربه کافی در نصب شیشه تراس داشته باشد. به کمک او خواهید توانست بهترین نوع شیشه، ضخامت، رنگ و اندازه را انتخاب کنید. نصابی هم که استخدام می‌کنید بسیار مهم است، هرچه تجربه فرد بیشتر باشد بهتر می‌تواند کار کند، به این ترتیب کار را ظریف‌تر و زیباتر تحویل می‌دهد. همچنین سرعت عمل بالاتری هم خواهد داشت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد