از ثبت‌نام مسابقات سراسری در اردیبهشت تا برگزاری مسابقات بین‌المللی در اواخر بهمن رئیس مرکز امور قرآنی سازمان


 از ثبت‌نام مسابقات سراسری در اردیبهشت تا برگزاری مسابقات بین‌المللی در اواخر بهمن  رئیس مرکز امور قرآنی سازمان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در اواخر بهمن‌ و اسفند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه مسابقات سراسری قرآن در سال 1401، با بیان اینکه مرحله شهرستانی از تیر آغاز می‌شود و تا نیمه اول مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از نیمه دوم مرداد مرحله استانی مسابقات آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اردیبهشت آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچون چند سال اخیر یک ماه به علاقه‌مندان فرصت داده خواهد شد تا در رشته‌های مختلف، که همزمان در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات اطلاع‌رسانی خواهد شد، ثبت‌نام کنند.


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن مرحله نیمه‌نهایی نیز خواهد داشت، افزود: این مرحله از مسابقات در سال ۱۴۰۱ به سبک جدیدی برگزار خواهد شد تا نتایج را به عدالت نزدیک‌تر کند؛ در مورد جزئیات شیوه جدید اطلاع‌رسانی‌ خواهد شد.
مجیدی‌مهر با تاکید بر اینکه بخش نغمات مسابقات شامل رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به لحاظ مکانی و زمانی از مسابقات قرائت مجزاست، گفت: مرحله نهایی مسابقات بخش نغمات دینی را در آذر به میزبانی استان قزوین برگزار خواهیم کرد؛ در دی‌ ماه مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت و حفظ به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.


وی یادآور شد: مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در اواخر بهمن‌ و اوایل اسفند، همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی باید رکورد گذشته خود را که ۸۵ کشور بود، ارتقاء دهد و از ۹۰ کشور بیشتر شود.


مجیدی‌مهر تاکید کرد: دغدغه ستاد برگزاری کسب رتبه از سوی نمایندگان ایران نیست و ضوابط فنی و اجرایی برای شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی عادلانه رعایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای مختلفی را از حوزه آمریکای لاتین دعوت خواهیم کرد و فعالیت‌های مستمری در این حوزه آغاز شده است؛ از برخی کشورهای آفریقایی که در چند سال اخیر در مرحله نهایی مسابقات غایب بوده‌اند، نیز شاهد حضور شرکت‌کننده‌هایی خواهیم بود.


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ابراز امیدواری کرد که برخی نواقص آیین‌نامه و شیوه‌های اجرای مسابقات رفع شود تا به نفع شرکت‌کنندگان باشد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...