رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی: روند استفاده از مجوزهای بی‌نام تسهیل شود


رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی: روند استفاده از مجوزهای بی‌نام تسهیل شود

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: تعداد 74 مجوز بی‌نام در این استان برای سهولت در روند سرمایه گذاری صادر شده است که باید روند واگذاری این مجوزها تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، سعید پورآبادی روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آمار اداره کل امور اقتصادی و دارایی؛ تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

وی تصریح کرد: مشکلات اداری و سیستم اشتباه بروکراسی اداری اجازه استفاده از این شرایط را به سرمایه گذار نمی دهد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: سرمایه گذار مجوز بی نام را ثبت نام و دریافت می کند ولی بعد از رسیدن به مرحله اجرا به سدی از قوانین مواجه می شود کار را مختل می کند.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم روند سرمایه گذاری را در توسعه استان افزایش دهیم باید قانون را خم کنیم و از ظرفیت ها و دستورهای استانی برای تسهیل سرمایه گذاری استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، صدور مجوزهای بی نام از جمله اقداماتی بود که در خراسان شمالی از یک سال گذشته عملیاتی شده است زیرا که روند طولانی صدور مجوزها به عنوان یک عامل بازدارنده مانع سرمایه‌گذاری می شد.

بر این اساس با کمک بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و بر اساس قابلیت‌هایی که در هر شهرستان وجود دارد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن شهرستان را شناسایی کرده و با انجام تمام استعلام‌های مربوط و جانمایی طرح، جواز تاسیس صادر و به سرمایه‌گذاران وا گذار می‌شود که با این کار عملا هیچ یک از آن فرایندهای زمانبر و پیچیده اداری تکرار نخواهد شد و کافی است سرمایه‌گذار و متقاضی مراجعه کنند تا جواز صادر شده به آنها واگذار شود.

تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده است که اکنون این طرح ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است که ۵۱ طرح از این تعداد در شهرک های صنعتی مستقر هستند که نیازی به کسب مجوز نیست.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

توزیع اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا