پاسخ شرکت توسعه به اظهارات رئیسِ تنیس: عزیزی باید راهبردهایش را عوض کند/ حتی یک برنامه هم به ما ندادند


پاسخ شرکت توسعه به اظهارات رئیسِ تنیس: عزیزی باید راهبردهایش را عوض کند/ حتی یک برنامه هم به ما ندادند

محمد محب‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتقادهای عزیزی رئیس فدراسیون تنیس از واگذاری زمین‌های این رشته به بخش‌خصوصی اظهار داشت: ما طبق قانون مزایده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار می‌کنیم و هر شرکت‌کننده‌ای که...

محمد محب‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتقادهای عزیزی رئیس فدراسیون تنیس از واگذاری زمین‌های این رشته به بخش‌خصوصی اظهار داشت: ما طبق قانون مزایده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار می‌کنیم و هر شرکت‌کننده‌ای که بالاترین قیمت را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهد برنده می‌شود. این یک چیز طبیعی محسوب می‌شود. فردی هم که از بخش خصوصی می‌آید تحلیل‌های اقتصادی خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، اما نمی‌تواند بگوید چون من زمین را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مزایده برنده شده‌ام می‌توانم به هر قیمتی اجاره بدهم. این طور نیست. در حال حاضر قیمت اجاره‌ها رقابتی است و بهره‌بردار نمی‌تواند خودسرانه بالا ببرد، هم ابزار حاکمیتی وجود دارد و هم فضای رقابتی.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر اسپانسر فوتبال 10 میلیارد می‌دهد آیا این تأثیری در بالا رفتن اجاره زمین و قیمت بلیت دارد؟ مشخصا خیر. این همان پول‌های خاموشی است که باید وارد صنعت ورزش شود تا این بخش رونق پیدا کند. شرکت کنندگان در مزایده هم در مورد زمین‌های تنیس به همین شکل عمل می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد اینکه پس صحبت‌های عزیزی رئیس فدراسیون تنیس به چه منظور است، گفت: او انتظار دارد که زمین‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها بدهیم، اما ما طبق قانون باید زمین‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مزایده واگذار کنیم. ما حتی در قراردادها بندی گنجاندیم که همه بهره‌برداران باید با فدراسیون‌ها همکاری داشته باشند و حتی رایگان به آنها خدمت بدهند. به نظر من صحبت‌های عزیزی یک نوع فرصت‌سوزی است و اگر او به اقتصاد ورزش اشراف پیدا کند باید از این اتفاق خوشحال باشد چون پول‌های خاموشی که در جاهای دیگر هزینه می‌شد و وارد صنعت ورزش شده است.

محب‌خدایی در مورد اینکه آیا شما با رئیس فدراسیون تنیس جلسه داشتید یا خیر، گفت: با هم جلسه داشتیم و گفتیم برنامه شما را‌‌‌‌‌‌در مورد توسعه و ترویج تنیس حرفه‌ای چیست، اما تاکنون چیزی ارائه نداده‌اند. او فقط می‌گوید زمین‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما بدهید، ما هم می‌گوییم بروید و در استادیوم آزادی تمرین کنید و مسابقه دهید، اما نمی‌روند، شاید آب و هوای باشگاه انقلاب بهتر است.

وی تأکید کرد: عزیزی باید در فدراسیون تنیس راهبردهایش را‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض کند، برگزاری رویدادهای ورزشی همیشه تولید پول می‌کند، باید از این فرصت‌ها استفاده کند. ما نمی‌توانیم از بشکه‌های نفت سوبسید بدهیم. هر ورزش چه فوتبال چه تنیس و یا چه والیبال یک چاه نفت است و می‌توانند اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ پویا کنند. همین والیبال را‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید که چقدر مسابقه برگزار می‌کند و شانه به شانه فوتبال در تولید ثروت جلو می‌رود. چرا در تنیس این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌کنند؟ مگر پرسپولیس و استقلال برای خودشان زمین دارند، اما ببینید همه جا بازی می‌کنند و طرفدار دارند. چرا تنیس لیگ ندارد که این ورزش در کشور گسترش و توسعه پیدا کند؟

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق