گونه کمیاب گربه «کاراکال» در گیلانغرب شناسایی شد


گونه کمیاب گربه «کاراکال» در گیلانغرب شناسایی شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب از شناسایی گونه نادر، کمیاب و حائز اهمیت گربه «کاراکال» برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده قلاجه این شهرستان خبر داد.

«غلامرضا محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاهده این گونه کمیاب گربه اخیرا توسط یکی از چوپان های محلی در منطقه حفاظت شده قلاجه صورت گرفته است که این چوپان از سر و صدای سگ گله متوجه حضور گربه کاراکال بر روی تنه درخت شده و از آن تصویربرداری نیز می کند.

وی اظهار داشت: از چهار گونه گربه سان نادر ثبت شده در استان کرمانشاه، سه گونه آن در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت گردیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: پیش از این نیز گونه های بسیار نادر "شاه روباه"، "مار شاخدار" و نوعی سنجاب کمیاب در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت شده اند.

همچنین چوپان مورد نظر از سوی رییس اداره محیط زیست گیلانغرب مورد تشویق و قدردانی قرار گرفت.

گفتنی است گربه "کاراکال" یا "سیاه گوش " یا "منگوله گوش " از زیباترین گونه های جانوری و گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند.

کاراکال یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین انواع زیرخانواده گربه‌ایان کوچک است و مطالعه های ژنتیکی نشان می‌دهد که گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه نزدیک‌ترین خویشاوندان این گربه‌سان‌ هستند.

شهرستان گیلانغرب با ۲۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع و نیزار دارای ۴۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و ۴۰ هزار هکتار پناهگاه حیات وحش است که بسیاری از گونه های نادر جانوری و گیاهی در آن زیست و رویش دارند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟