پیگیر رفع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم هستیم


پیگیر رفع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم هستیم

قشم - ایرنا - نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم هستیم، گفت: امیدواریم این نگرانی و این همه وعده وعید و قول های که مسوولین برای حل این مشکل به مردم دادند در این دولت به آن جامعه عمل پوشیده شود.

احمد مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری برای حل مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم تخصیص یافته و میزان آن چقدر است، اظهار داشت: در این خصوص (روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۰) یک تفاهم نامه بهبود زیرساخت و ایجاد تاسیسات و تجهیزات به منظور تامین، انتقال، ذخیره سازی و توزیع آب شرب و بهداشتی پایدار برای منطقه جمعیتی جزیره قشم در دفتر شرکت آب و فاضلاب کشور به امضاء رسید، که طی آن تصمیم بر این گرفته شد که برای جانمایی آب شیرین کن ها سازمان منطقه آزاد قشم زمین را به صورت رایگان در اختیار قرار دهد.

وی ادامه داد: در آیین امضای این تفاهم که حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، فریدون همتی استاندار وقت هرمزگان، علی درویش پور مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم، اینجانب و محمد آشوری به عنوان نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتیم، مقرر شد خط انتقال آن را آب و فاضلاب به طول تقریبی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر انجام دهد، بخش خصوصی هم آب شیرین کن ها را احداث کند و خرید تضمینی آن را که دولت تقبل کرده انجام دهد.

پیگیر رفع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم هستیم

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این میان یک عدد و رقمی و فرآیندی که باید انجام شود، حدود هزار میلیارد تومان اعتبارش بود که نیاز به ردیف اعتباری دارد، که آب و فاضلاب کشور آن را مشخص کرده و مشکل خاصی ندارد، فقط موضوعات پروسه های تشریفات اداری آن بود که باید انجام شود.

مرادی توضیح داد: مورد بعدی تحویل رایگان زمین توسط منطقه آزاد قشم است که این سازمان تفاهم نامه تحویل آن را هم امضاء کرده که امیدواریم این نگرانی مردم و این همه وعده وعید و قول های که مسوولین برای حل این مشکل به مردم دادند در این دولت به آن جامعه عمل پوشیده شود.

رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: انتظار ما از مدیران عامل جدید آب و فاضلاب استان هرمزگان و آب و فاضلاب کشور این است که به موضوع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم توجه ویژه ای داشته باشند و کار را به صورت عملیاتی و اجرایی دنبال کرده و به اتمام برسانند.

پیگیر رفع مشکل آبرسانی به روستاهای غرب جزیره قشم هستیم

نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی دیگر مسایل و مشکلات قشموندان را نوسازی شبکه برق، ترمیم راه های روستایی، احداث اتوبان لافت به درگهان و پل خلیج فارس، تعریض جاده ساحلی جنوب جزیره، توسعه و تجهیز مراکز درمانی و ارتقا زیرساخت های عمرانی طولا عنوان کرد و افزود: تمامی این مشکلات و راهکارهای انجام و تکمیل آنها در دست بررسی و کارشناسی است.

روستاهای غرب جزیره قشم در اجرای طرح های جدید آبرسانی شامل ۶ منطقه صلخ، مپنا، مپنا و کووه ای، باسعیدو، رمچاه و تورگان است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال فناوری پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگن ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها