آیا می شود سیستم ایمنی سالمندان را جوان کرد؟


محققان آمریکایی در یک مطالعه پژوهشی دلیل آن که سالمندان نسبت به افراد جوان به طور قابل توجهی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ های عفونی هستند را شناسایی کرده اند. به گزارش سیناپرس، در یک مطالعه...

آیا می شود سیستم ایمنی سالمندان را جوان کرد؟

محققان آمریکایی در یک مطالعه پژوهشی دلیل آن که سالمندان نسبت به افراد جوان به طور قابل توجهی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ های عفونی هستند را شناسایی کرده اند.

به گزارش سیناپرس، در یک مطالعه تحقیقاتی جدید توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، نتایجی به دست آمده است که راه را برای اهداف درمانی جدید به منظور جوان سازی سیستم ایمنی در افراد مسن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی در آنها هموار می کند.

به گفته آنها، ایمنی سلول های T با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه شدت و مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی افزایش می یابد. سلول های T پاسخ های ایمنی جهت مبارزه با عفونت ها را هماهنگ می کنند.به گزارش سیناپرس، این در حالی است که افزودن زنجیره های کربوهیدراتی پیچیده و شاخه ای (گلیکان) به پروتئین ها، عملکرد سلول های فوق را سرکوب می کند.

در این مطالعه، محققان نشان می ‌دهند: گلیکان ‌های شاخه ‌دار با افزایش سن در سلول‌های T در زنان بیشتر از مردان افزایش می ‌یابند.

محققان می گویند: تحقیقات ما نشان می‌ دهد که کاهش گلیکان‌ های شاخه ‌دار، عملکرد سلول ‌های T را در انسان ها و موش ها بهبود می بخشد و شدت عفونت هایی مثل سالمونلا را در جانوران مدل ماده و پیر کاهش می ‌دهد.به گزارش سیناپرس، اختلال عملکرد ایمنی مرتبط با افزایش سن، که با عنوان ضعف سیستم ایمنی شناخته می شود، به افزایش عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی و نئوپلاستیک در بزرگسالان 65 سال و بالاتر کمک می کند.

اخیراً، آسیب پذیری افراد مسن در برابر عفونت های ویروسی به طور قابل توجهی با ظهور سندروم حاد تنفسی شدید کروناویروس (SARS-CoV-2) قابل مشاهده بوده است.

حالا در این مطالعه، محققان، جمعیت سلول ‌های T را بر اساس سن و جنس تحلیل کردند و نتایج بررسی های آن ها نشان می ‌دهند که مداخلات مؤثر برای معکوس کردن اختلال عملکرد ایمنی در افراد مسن، بسته به جنسیت افراد، از طریق استراتژی‌ های خاص و امکان پذیر است.

به گزارش سیناپرس، این یافته های تحقیقاتی در نشریه Nature Aging، به عنوان شاخه ای از مجله پیشروی نیچر که امور مربوط به پیری می پردازد، منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* آیا می شود سیستم ایمنی سالمندان را جوان کرد؟[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر