در مورد سویه جدید ویروس کرونا چه می دانیم؟!


در حالی که بسیاری از کشورها مشغول کاهش محدودیت‌های ایجاد شدە مربوط به دوران همه‌گیری کرونا هستند، حالا وجود نوعی جدید و نوترکیب این ویروس بار دیگر به نگرانی‌های جهانی دامن زدە است. اما پرسش این جاست که در حال حاضر در مورد نوع جدید ویروس کرونا چه می دانیم؟!

نواندیش: در حالی که بسیاری از کشورها مشغول کاهش محدودیت‌های ایجاد شدە مربوط به دوران همه‌گیری کرونا هستند، حالا وجود نوعی جدید و نوترکیب این ویروس بار دیگر به نگرانی‌های جهانی دامن زدە است. اما پرسش این جاست که در حال حاضر در مورد نوع جدید ویروس کرونا چه می دانیم؟!

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، تایمز در مورد اطلاعات موجود پیرامون سویه جدید ویروس کرونا نوشت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود نوع جدید کرونا کە در بریتانیا کشف شدە، در نتیجه ابتلای همزمان به دو سویه اومیکرون به وجود آمده است. سازمان بهداشت بریتانیا در حال حاضر مشغول تحقیق در مورد ابعاد این ویروس جدید است.

در مورد "سویه جدید ویروس کرونا" چه می دانیم؟!

با این وجود همین حالا ثبت صدها مورد از ابتلا به کرونا ایکس ای (XE) در بریتانیا به ایجاد نگرانی‌های زیادی در مورد مسری‌تر و عفونی‌تر بودن نوع جدید این ویروس دامن زده است. با این حال یک کارشناس سازمان بهداشت بریتانیا ابراز خوش‌بینی کرده کە سویه جدید زود از بین می رود.

به گفتە کارشناسان، هنوز نمی‌توان با قاطعیت در این زمینه اظهار نظر کرد، اما با این حال مشاهدات اولیه نشان می‌دهند کە XE مسری‌تر است اما لزوما پر خطر تر از سویه اومیکرون نیست و با همان علائم اصلی آبریزش بینی و گلودرد بروز می کند.

بسیاری معتقدند که سویه های جدید کرونا در حال حرکت به سمت افزایش سرایت و کاهش قدرت است هر چند در این مورد هم قضاوت کمی زود به نظر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری