نگاهی به برخی اعجاز قرآن/ کلام خدا کوتاه اما پر معنی است+فیلم


نگاهی به برخی اعجاز قرآن/ کلام خدا کوتاه اما پر معنی است+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در یازدهمین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع اعجاز قرآن پرداخت. اینکه می‌گوییم قرآن معجزه است دلایل زیادی دارد، یکی از دلایل...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در یازدهمین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع اعجاز قرآن پرداخت.

اینکه می‌گوییم قرآن معجزه است دلایل زیادی دارد، یکی از دلایل این است که در حرف‌های کم صحبت‌های زیادی را مطرح می‌کند. مثلا می‌گوید: شما لباس همسرتان هستید و همسرتان لباس شما است، من به عنوان یک طلبه معمولی از همین چند کلمه ۵۰ نکته پیدا کرده‌ام.

یکی از خاصیت‌های لباس این است که با طبع آدم تطبیق پیدا می‌کند، یعنی اگر هوا سرد شد، لباس ضخیم می‌شود و اگر هوا گرم شد لباس نازک می‌شود. حال اگر شوهر عصبانی شد خانم کوتاه می‌آید و اگر خانم ناراحت بود، شوهر کوتاه می‌آید.

انتخاب لباس نشانه شخصیت انسان است، لباس‌های جلف که برخی می‌پوشند پیداست که کمبودی دارند، امام کاظم (ع) فرمود: کسانی که کار‌های ناهنجار و خارج عرف انجام می‌دهند، اینها کمبود دارند و می‌خواهند مطرح شوند، با لباسش، با مدل مو، با زنگ موبایل و... می‌خواهند جلب توجه کنند. پس لباس جلف نشانه شخصیت است، در انتخاب همسر مراقب باشید که همسرتان از خانواده شریفی باشد. حدیث داریم کسی که همسرش زیباست اما خانواده‌اش سالم نیستند مانند گلی است که در زباله رشد کرده است.

یکی از آیات قرآن این است که «بالوالدین احسانا» خیلی نکات در این جمله است، یعنی غذا را خودت در دهان والدینت بگذار، یعنی خودت پدر و مادرت را به دکتر ببر، گفته احسان نگفته انفاق، نگفته مؤمن، می‌گوید با هر دین و اعتقادی.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران