کرونا باعث ایجاد ناهنجاری در این عضو حیاتی بدن می‌شود


کرونا باعث ایجاد ناهنجاری در این عضو حیاتی بدن می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سلول‌های خاص درون قلب که تپش قلب را تنظیم می‌کنند، می‌تواند به ویروس کرونا آلوده شود.

به گزارش بهداشت نیوز، سلول‌های خاصی درون قلب وجود دارد که به عنوان سلول‌های ضربان‌ساز شناخته می‌شود و شامل گره سینوسی هستند؛ این سلول‌های ممکن است باعث بروز ضربان قلب نامنظم شود و سرعت ضربان قلب را افزایش یا کاهش دهد. ناهنجاری‌های قلبی، یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است که می‌تواند به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر سلول‌های ضربان‌ساز قلب ایجاد شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری ویروس کرونا بر سلول‌های ضربان‌ساز قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ضربان قلب گروهی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بیماران مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند، از کاهش سرعت ضربان قلب رنج می‌بردند.

به گفته محققان، هنگامی که سلول‌های ضربان‌ساز به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، فرآیند خودتخریبی "فروپتوز" مرگ سلولی وابسته به آهن، از درون گره سینوسی شروع می‌شود. سلول‌های ضربان‌ساز قلب نیز به طور خاص در برابر فروپتوز ناشی از بیماری کووید -۱۹ آسیب‌پذیر هستند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروهای دفروکسامین و ایماتینیب می‌تواند فروپتوز ناشی از ویروس کرونا را در سلول‌های ضربان‌ساز قلب مهار کند.

منبع: ایمنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا