از بخارست تا تئاتر آروند دشت‌آرای


همکاری امیرحسین آرمان در فیلم «بخارست» و اجرایی از آروند دشت‌ارای در تماشاخانه ایرانشهر ازخبرهای سینما و تئاتر 24 فروردین‌ماه هستند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی، پیش از این پژمان جمشیدی و حسین یاری هم برای بازی در فیلم بخارست قرارداد بسته اند.

فیلم سینمایی بخارست به تهیه کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سید مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی جدید ترین محصول نبراس پیکچرز است.

این فیلم در مرحله پیش تولید است و پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران، وارد مرحله فیلمبرداری می شود.

فیلم بخارست دومین همکاری مشترک علی طلوعی و امیرحسین آرمان است که پیشتر در سریال مانکن که پرمخاطب ترین سریال سال ۹۸ در شبکه نمایش خانگی بود، همکاری داشته اند.

***

نمایش «موضوع چیه؟» به طراحی آروند دشت آرای و کارگردانی مارین ون هولک که متن آن را صحرا رمضانیان نوشته و محمد قدس آن را تهیه کرده است در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

بنا بر این گزارش، نمایش فوق اثر تازه‌ی کمپانی فیلم و هنرهای اجرایی ویرگول است که بعد از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا و پس از اجرای «بداهه» اجرا می‌شود. این نمایش حاصل کارگاه ایده تا اجرای آروند دشت آرای است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: موضوع چیه، اجرائیست مشارکتی، که با حضور ۹ چهره ی جدید بازیگری تلاش می کند با شیوه ای متفاوت آنها را به دنیای حرفه ای اجرا معرفی نماید.این اجرا صرفاً با مشارکت و دخالت تماشاچیانش تکمیل می شود.

آوا آکویی، ساناز باقری، پریسا درخشنده، محمد رجبی، الهام سرشت، نجوا صاحب‌الزمانی، بهزاد کریمی، مجیر معینی، مرصاد میرغفاری (به ترتیب حروف الفبا) اجراگران این نمایش هستند.

علی کیانیان طراح صدا و موسیقی، مقداد صفری طراح نور، بهراد جوانبخت طراح گرافیک، امین یزدانی‌نژاد مدیر پروژه، ایلیا شمس مدیر تولید، سعید مومنی ویدیو ویژوال، ساناز باقری برنامه ریز و دستیار کارگردان، کیارش مسیبی عکاس، آریان امیرخان تبلیغات، مجتبی رحامیان ساخت تیزر، فرهاد شنتیایی ساخت ویدیو، حجت یوسفی نریشن، بهرام برخورداری، محمدرضا امیری و حنا شاهدادی گروه کارگردانی در این اجرا مارین ون هولک را همراهی می‌کنند.

نمایش «موضوع چیه؟» از ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۲۰ روی صحنه رفت و تا اواخر اردیبهشت به اجرای خود ادامه می‌دهد. علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه نمایند.

***

شبیر شیرازی از اکران خصوصی فیلم «خورشید نیمه شب» به تهیه کنندگی شهاب حسینی در باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب خبر داد.

شبیر شیرازی کارگردان گفت: اکران خصوصی فیلم «خورشید نیمه شب» جمعه ۲۶ فروردین ماه سال جاری برای اصحاب رسانه و اهالی سینما در سالن همایشهای مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار می شود که قرار است در کنار این اکران یک رویداد فرهنگی و هنری نیز برگزار شود.

او با اشاره به اینکه تهیه کنندگی این فیلم به عهده شهاب حسینی بوده است، تاکید کرد: کار اصلی ما برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری چند منظوره است که شامل گالری، گروه نوازی، تکنوازی، اکران فیلم و... می شود و هدف ما پویایی فضای فرهنگی کشور است. بخش اکران های خصوصی توسط مجموعه «اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر و ندای هفت شهاب آسمان» شهاب حسینی و بخش های دیگر توسط مجموعه ما با عنوان «پنج ستاره و هلدینگ پر» برگزار می شود. هدف دیگر ما این است که در حوزه فیلم های تولید شده در بخش سینمای مستقل از هنرمندان حمایت کنیم و فضایی فراهم کنیم تا این هنرمندان مستعد بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه بیان کرد: این فیلم چالشی بین مرگ و زندگی است که با نگاهی به نمایشنامه «خرس های پاندا » (روایت یک ساکسیفونیستی که دوست دختری در فرانکفورت داشت) نوشته شده است. این فیلم مرگ را به یک زایش تعبیر می کند که خیلی دلنشین است. برای همه ما این سوال پیش می آید که در زندگی چه اثر گذاری داشته ایم و این فیلم این موضوع را روایت می کند. همه ما خواسته یا نا خواسته از مرگ می ترسیم و مرگ را پایان همه چیز می دانیم در حالیکه این فیلم انسان را درباره مرگ به تفکر وادار می کند.

عوامل عبارتند از: تهیه کننده و بازیگردان شهاب حسینی، کارگردان و نویسنده شبیر شیرازی، مدیر فیلمبرداری محمد نامدار، طراح صحنه و لباس مجید لیلاجی، طراح گریم الهام یعقوبی، صدابردار پوریا ملکی، صداگذار علیرضا علویان، موسیقی مهدی حسینی، مدیر تولید یوسف وجداندوست، تدوین سروش محمد زاده، دستیار اول و برنامه ریز سامرند معروفی، گروه کارگردانی محمد واحدی، علی پازوکی، یاسمین پازوکی، منشی صحنه فرشته حجازی، استوری برد نازلی ملکی، بازیگران شهاب حسینی، رضا یزدانی، آرمان درویش، سنبل اعظمی، آزاده مهدی زاده، علی سجادی، سمانه اسماعیلی، فرزاد حاتمی، فریبا عرب، اسکای جانسون، مدیر روابط عمومی هلدینگ پر غزاله سعادتی.

اکران و نقد روانشناسی فیلم «جنگ با پدر بزرگ » در فرهنگ‌سرای اشراق
فیلم سینمایی «جنگ با پدر بزرگ» به کارگردانی تیم هیل روز شنبه ۲۷ فرودین ماه ، ساعت ۱۰در سالن سینما فرهنگ‌سرای اشراق اکران و پس از با حضور فهمیه دین پرست نقد روانشناسی می شود.

جنگ با پدربزرگ فیلمی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی تیم هیل است که در ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ از سوی واینستین کمپانی منتشر شده است.
فیلم جنگ با بابابزرگ روایت پسری به نام پیتر است که باید اتاق مورد علاقه خود را با پدربزرگش تقسیم کند، از این موضوع ناراحت است و تصمیم می گیرد برای بازگرداندن اتاقش اعلان جنگ کند.
در این فیلم بازیگرانی همچون رابرت دنیرو، اوکس فگلی، کریستوفر واکن، اوما تورمن، جین سیمور، راب ریگل، لورا مارانو،چیچ مارین و کالین فورد ایفای نقش کرده است.
کارشناس برنامه فهمیه دین پرست فیلم را نقد روانشناسی کرده است و سپس در مورد ارتباط کودکان با بزرگترها مطالبی را عنوان می کند.
علاقه مندان جهت تماشای این فیلم می توانند شنبه ۲۷ فروردین، ساعت به نشانی تهران، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو سالن سینمای فرهنگسرای اشراق، مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !