سامسونگ گلکسی S22 FE از تراشه ساخت مدیاتک استفاده نخواهد کرد


سامسونگ گلکسی S22 FE از تراشه ساخت مدیاتک استفاده نخواهد کرد

گزارشات پیشین نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S22 FE امسال و با 2 تراشه متفاوت روانه بازار خواهد شد. در ابتدا قرار بود این هندست در 2 ورژن متفاوت یکی با پردازنده اسنپ‌دراگون کوالکام و دیگری با تراشه Dimensity مدیاتک روانه بازار شود. این موضوع به ارتقاء توان رقابتی اسمارت‌فون در بازار کمک خواهد کرد. با این‌حال یک خبرچین مشهور با نام Yogesh Brar ضمن...

گزارشات پیشین نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S22 FE امسال و با 2 تراشه متفاوت روانه بازار خواهد شد. در ابتدا قرار بود این هندست در 2 ورژن متفاوت یکی با پردازنده اسنپ‌دراگون کوالکام و دیگری با تراشه Dimensity مدیاتک روانه بازار شود. این موضوع به ارتقاء توان رقابتی اسمارت‌فون در بازار کمک خواهد کرد.

با این‌حال یک خبرچین مشهور با نام Yogesh Brar ضمن تعاملات خود با کاربران اینترنت به صراحت اعلام کرد که سامسونگ همچنان در مدل‌های رده بالای خود از تراشه‌های اگزینوس یا اسنپ‌دراگون استفاده خواهد کرد. چند روز قبل یک کاربر اینترنتی با شناسه chunvn8888@ از طریق انتشار پستی اعلام کرد که اگرچه تراشه Dimensity 9000 در مقایسه با اگزینوس 2200 قدرتمندتر است؛ اما در حال حاضر سامسونگ برای استفاده از تراشه پرچم‌دار مدیاتک در گلکسی S22 FE هیچ برنامه‌ای ندارد.

در ادامه Yogesh Brar به این پست واکنش نشان داد و مدعی شد که سامسونگ در آینده از تراشه‌های مدیاتک استفاده نخواهد کرد. این موضوع بدان معناست که پرچم‌داران سری گلکسی S23 کماکان از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ یا اسنپ‌دراگون کوالکام بهره‌برداری خواهند کرد.

به‌طور کلی سامسونگ برای محصولات پرچم‌دار رده بالا خود از استراتژی به‌کارگیری 2 تراشه تبعیت می‌کند. بر این اساس دستگاه‌های عرضه شده در بازارهای آسیایی معمولا از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوالکام بهره گرفته و تراشه‌های بومی اگزینوس نیز در مدل‌های مخصوص بازارهای اروپایی به‌کار گرفته می‌شوند. با این‌حال تراشه اگزینوس 2200 مورد استفاده در سری گلکسی S22 سامسونگ عملکرد چندان مطلوبی نداشته است. برخی کاربران اینترنت در گزارشات خود مدعی شده‌اند که هندست‌های سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس 2200 دچار مشکلات GPS و وقفه‌های گاه و بیگاه هستند. این در حالیست که گوشی‌های سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با چنین مشکلاتی مواجه نیستند.

سامسونگ گلکسی S22 FE از تراشه ساخت مدیاتک استفاده نخواهد کرد

گمانه‌زنی‌های پیشین ادعا کردند که سامسونگ به‌دلیل برخی مشکلات عملکردی احتمالا از به‌کارگیری تراشه‌های اگزینوس صرفنظر خواهد کرد. با این‌حال از آنجا که سری گلکسی S22 کماکان از تراشه اگزینوس 2200 استفاده می‌کند؛ لذا فرضیه فوق احتمالا نادرست است. در حال حاضر سامسونگ جزئیات مربوط به گلکسی S22 FE را اعلام نکرده است؛ بنابراین تا زمان عرضه این اسمارت‌فون هرگونه اظهارنظر قطعی پیرامون مشخصات آن غیرممکن خواهد بود.

آیا گلکسی S22 FE از توان پردازشی بالاتری نسبت به گلکسی S22 برخوردار خواهد بود؟

طی چند وقت اخیر گزارشاتی مبنی بر توان پردازشی بالاتر سامسونگ گلکسی S22 FE نسبت به گلکسی S22 منتشر شده است. دلیل طرح چنین ادعایی این است که یک گزارش اخیرا منتشر شده مدعی به‌کارگیری تراشه پرچم‌دار Dimensity 9000 مدیاتک در گلکسی S22 FE شد. با این‌حال جدیدترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که گلکسی S22 FE از گلکسی S22 قدرتمندتر نخواهد بود. گوشی‌های سری Fan Edition به‌طور معمول از ورژن‌های استاندارد ضعیف‌تر هستند.

تراشه‌های Dimensity مدیاتک معمولا در دستگاه‌های مقرون‌به‌‌صرفه سامسونگ به‌کار گرفته می‌شوند. گزارشات اولیه نشان می‌دهند که حداقل یکی از هندست‌های سری گلکسی A سامسونگ طی سال جاری از جدیدترین تراشه 4 نانومتری ساخت شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد. این خبر کماکان می‌تواند درست باشد؛ چرا که هنوز گزارشی برای رد آن منتشر نشده است. با این‌حال به‌کارگیری تراشه پرچم‌دار Dimensity 9000 مدیاتک در گلکسی S22 FE امری دور از انتظار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس