کلید دیجیتال سامسونگ به خودروهای بیشتری می‌رسد


کلید دیجیتال سامسونگ به خودروهای بیشتری می‌رسد

کلید دیجیتال خودرو سامسونگ اکنون می‌تواند قفل برخی از مدل‌های کیا و بی‌ام‌و و جنسیس را باز کند.

کلید دیجیتال سامسونگ به خودروهای منتخب جنسیس و بی‌ام‌و و کیا رسید. همان‌طورکه TizenHelp مشاهده کرده است، این غول فناوری فهرست خودروهایی را گسترش داده است که با این ویژگی سازگار‌‌ند‌. به‌گزارش android central، در این فهرست به بی‌ام‌و سری ۱ تا ۸، Z4 ،X5 تا X7 ،iX3 ،iX و i4 اشاره شده است. درضمن، نمی‌توان از اضافه‌شدن کیا نیرو و جنسیس G90 چشم‌پوشی کرد.

باید به این نکته اشاره کرد که جنسیس GV60 مدتی است این ویژگی را دارد و این یعنی تاکنون خودروهای مختلفی به آن دست یافته‌اند. بااین‌حال، کلید دیجیتال سامسونگ هنوز برای همه دردسترس نیست. تا زمانی که صاحب یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی سامسونگ ازجمله سری گلکسی اس ۲۱، سری گلکسی اس ۲۲، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ یا گلکسی نوت ۲۰ اولترا نباشید، نمی‌توانید قفل وسیله‌ی نقلیه خود را با استفاده از گوشی باز کنید.

اگر نمی‌دانید کلید دیجیتال خودرو چیست، در‌ادامه به‌اختصار عملکرد آن را برایتان توضیح می‌دهیم. این ویژگی زمانی که گوشی هوشمند به خودرو سازگار نزدیک می‌شود، قفل آن را ازطریق UWB یا NFC باز می‌کند. گفته می‌شود فقط مدل‌های جنسیس با UWB و NFC سازگار‌‌ند. خودروهای کیا و بی‌ام‌و، تنها از NFC پشتیبانی می‌کنند.

کلید دیجیتال سامسونگ فقط برای مشتریان در کره‌‌جنوبی دردسترس است. باوجوداین‌، انتظار می‌رود ویژگی مذکور به‌زودی راه خود را به بازارهای ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا باز کند. سامسونگ برای اولین‌بار با عرضه‌ی سری گلکسی S21 در اوایل سال گذشته، کلید دیجیتال خود را برای خانه‌های هوشمند و وسایل نقلیه‌ی همراه رونمایی کرد.

بااین‌حال، این تنها گزینه برای کاربران اندروید نیست. سال گذشته، گوگل ویژگی مشابهی با اندروید ۱۲ منتشر کرد که با برخی از مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بی‌ام‌و سازگار است که در ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا و بریتانیا و چند کشور اروپایی فروخته می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟