هشدار واشنگتن درخصوص حمله هکر‌ها به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا


هشدار واشنگتن درخصوص حمله هکر‌ها به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

آژانس امنیت سایبری آمریکا از سازمان‌های زیرساختی حیاتی، به‌ویژه بخش انرژی خواست تا مسدودسازی و شناسایی بدافزار‌ها را انجام دهند.

دولت آمریکا ضمن اشاره به توانایی هکر‌ها در نفوذ به زیرساخت‌های حیاتی این کشور، هشدار داد که احتمال آسیب رساندن به زیرساخت‌های حیاتی، به‌ویژه بخش انرژی وجود دارد.

به گزارش رویترز، رابرت لی، مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری «دراگوس» گفت که محققان معتقدند اهداف مورد نظر هکر‌ها گاز طبیعی مایع و تأسیسات الکتریکی است. اظهارات اخیر مقامات امنیتی آمریکا، نگرانی‌هایی را میان صاحبان صنعت به وجود آورده است.

در جریان تشدید درگیری‌ها در اوکراین و نفوذ هکر‌ها به زیرساخت‌های حیاتی، ازجمله ایجاد اختلال در صنعت برق، مقامات امنیت سایبری غربی درباره وجود و به کارگیری بدافزار‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

چندی پیش، مقام ارشد امنیت سایبری کاخ سفید اعلام کرد که شرکت‌های مهم آمریکایی باید وضعیت دفاعی سایبری خود را به دلیل تهدید‌های دیجیتال به طور مداوم بهبود بخشند.

آن نوبرگر، مقام ارشد امنیت سایبری کاخ سفید نیز مدعی شد شرکت‌های مهم آمریکایی که زیرساخت‌های حیاتی را فراهم می‌کنند باید وضعیت دفاعی سایبری خود را به دلیل تهدید‌های دیجیتالی مداوم از جانب روسیه بهبود بخشند.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا هم قبلاً به تمامی بانک‌های اروپایی هشدار داد سیستم‌های امنیتی خود را به دلیل احتمال یک حمله سایبری سازمان‌دهی شده از سوی مسکو تقویت کنند.

دو هفته پیش، شرکت آلمانی نوردکس نیز که شبکه‌ای گسترده از توربین‌های بادی تولید برق را در سراسر این کشور اداره می‌کند، هدف حمله سایبری قرار گرفت.

فقط شرکت‌ها نبودند که هدف حمله سایبری قرار گرفتند. هکر‌ها به تلفن همراه رئیس موساد هم رخنه کردند. هکر‌ها پس از انتشار تصاویر شخصی رئیس موساد، فیش حقوقی سالانه او را منتشر کردند.

پس از انتشار این اسناد، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که نفوذ به تلفن همراه رئیس موساد یک شکست واقعی بود و خواستار بهبود امنیت زیرساخت‌ها دربرابر حملات سایبری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟