نمایشگاه «خواستن و خاستن» در گالری ژاله


نمایشگاه «خواستن و خاستن» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار مینا دیده‌بان 26 فروردین در گالری ژاله افتتاح می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان ، مجموعه‌ای از تابلو‌های نقاشی مینا دیده‌بان با عنوان «خواستن و خاستن» در گالری ژاله به نمایش درمی‌آید.


مینا دیده‌بان سال ۱۳۶۵ در دزفول به دنیا آمد. بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته گرافیک، نقاشی را از سال ۸۶ تا ۸۹ با کریم نصر و از سال ۹۴ تا به امروز با راهنمایی کیوان عسگری ادامه داده است. او پیش از این در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشته است، از جمله نمایشگاه گروھی آنلاین نقاشی در گالری گلستان، نمایشگاه گروھی نقاشی در فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه گروھی عکس در گالری کمال الدین بهزاد و نمایشگاه گروهی چاپ روی پارچه در گالری‌ایده.


دیده‌بان در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «مادرم را چون بافته‌ای می‌بافم، و می‌شکافم... خون می‌پاشد... بوی مردار ماهی، دریا را در بر می‌گیرد و نور می‌گریزد... زهدانی که شکافته نشد، دردی شد که به تنهایی باید آن را می‌چشیدم... من به طلب رنج زایش آمدم... رنج زایش بر تو باریده؟ یا چون من به انتظار دعای ماهیانی هنوز؟ هنوز انتظار می‌کشی به تعمید خون؟ به آدمیانی که به گشودنش قرن هاست‌امید دارند؟ آیا ترس از رنجِ تنهایی نیست، که مرا دراین خطوط مبهم گرفتار کرده؟ خط‌هایی که می‌دانم لحظاتی نوید رستگاری می‌دهند، و لحظاتی حیاتِ برخاستن... که تنها ماهیان، تنهای این عمقِ بی‌نوراند، و خراشیده از زخم برخواستن.... و دهانشان گشوده به دعا... که ماهیان شاهدان رنج‌اند... که خیال‌شان میان خط‌ها... و چین‌ها... و چروک‌ها... تنها و تنها بر دلِ مادران این دیار خنج می‌کشد... من و تو پناه آورده‌ایم به این تیره‌گی... تا شکافنده نوری باشیم که از میان فریادمان می‌گذرد... به این خلوت... »


نمایشگاه «خواستن و خاستن» ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس