سیاست بزرگ انقلاب تحقق سلامت است


سیاست بزرگ انقلاب تحقق سلامت است

ایمانی گفت: یکی از سیاست های بزرگ انقلاب تحقق سلامت بوده و رویکرد مهم مجمع سلامت توسعه سلامت همگانی، افزایش آگاهی و مسئولیت پذیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی ایمانی» در نشست مجمع سلامت شهرستان اظهار کرد: یکی از سیاست های بزرگ انقلاب تحقق سلامت است و رویکرد مهم مجمع سلامت توسعه سلامت همگانی، افزایش آگاهی و مسئولیت پذیری و مشارکت آحاد مردم، به صورت منظم است.

فرماندار خوسف در این نشست خواستار جلب مشارکت مردم، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط همگان شد.

وی ضمن اشاره به افزایش امید به زندگی از ۵۵ سال در قبل از انقلاب به حدود ۸۰ سال افزود: ارتقای امید به زندگی از لحاظ کمی به تنهایی کافی نیست و از لحاظ کیفی نیز باید زمینه های شادابی و سلامت روان فراهم شود.

ایمانی یادآور شد: باید سبک زندگی اسلامی تبلیغ شود و با تمسک به آموزه های اسلام می توانیم سلامت بیشتری را فراهم کنیم.

وی ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات دوران کرونا در بحث سلامت، علت موفقیت آن را توجه به مدیریت جهادی عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به سیاست جمعیت آوری، سالخوردگی و کاهش جمعیت، افزود: اکنون باید سیاست هایی در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری بیشتر و برنامه های تشویقی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در این جلسه از پیگیری ادامه ساخت بیمارستان خوسف، ساماندهی فاضلاب شهرستان و بررسی مشکلات آب شهرستان خبر داد.

همچنین امام جمعه شهرستان ضمن تشکر از جامعه بهداشت و درمان و پزشکان شهرستان به ویژه در دوران کرونا، تابع سلامت بودن را یک فضیلت دانست و افزود: امر به سلامت امر به معروف است.

حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» تاکید کرد همه دستگاه‌ها ارتباط جدی با بخش سلامت دارند و مسائل حوزه سلامت باید به خوبی رصد شود و زیر ساخت ها باید به گونه ای فراهم شود که مردم هم در این زمینه بتوانند به میدان بیایند.

در این جلسه به برخی اقدامات شورای خیرین سلامت شامل اهدای زمین به خانه بهداشت تقاب و مرکز جواد الائمه تقاب، کمک ١١۰ میلیونی به پایگاه ماژان، تجهیز پایگاه ١١۵ علی آباد محور قلعه زری، مرکز دندانپزشکی جواد الائمه تقاب و معصوم آباد و... اشاره شد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی