انتقاد دبیر کارگروه مد ولباس از جای خالی لباس اسلامی در ویترین ها
منبع خبر /
مهر /
گیلان /
25-01-1401
منبع خبر
/
مهر /
گیلان
رشت- دبیر کار گروه مد و لباس کشور با انتقاد از جای خالی لباس اسلامی در ویترین فروشگاه ها، گفت: باید تولید پوشاک ملی و اسلامی اقتصادی شود.
به گزارش خبرنگار مهر سید مجید امامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید سر زده از یک فروشگاه حجاب اسلامی در رشت، اظهار کرد: جای لباسهای بومی و محلی در ویترین لباس فروشیهای گیلان خالی است.
وی با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند گیلان در حوزه مد و لباس، نسبت به بازیابی و به روزرسانی این لباسها تاکید کرد و افزود: طراحان مد و لباس در لباس گنجینه ارزشمندی از انواع لباسهای سنتی دارند که باید از آن استفاده کنند.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور، تغییر ذائقه پوشش مردم را از اولویتهای مهم طراحان برشمرد و بیان کرد: توجه به حجاب اسلامی و الگوبرداری از پوشش ملی و سنتی میتواند احیاگر مد و لباس اسلامی باشد.
امامی با اشاره به اهمیت اقتصاد در طراحی و تولید لباسهای ملی و اسلامی، بیان کرد: اکثر فروشندگان لباس و پوشاک فقط به مسئله مالی توجه میکنند و برایشان مهم نیست که چه نوع لباسی در ویترین مغازه شأن گذاشته شده است.
وی با تاکید بر اقتصادی سازی لباسهای ملی و اسلامی، افزود: ابتدا باید فرهنگ استفاده از لباسهای ملی و اسلامی را در جامعه نهادینه کرد و سپس سراغ اقتصادی سازی کردن این محصول رفت.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور بر لزوم تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان مد و لباس تاکید و تصریح کرد: حلقه و زنجیره تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان و فروشندگان لباس باید بیش از پیش محکم باشد.
امامی با اشاره به برخیهای چالشهای فروشندگان لباسهای اسلامی و ملی، بیان کرد: حمایت از فروشندگان و طراحان مد و لباس اسلامی مورد تاکید است.
وی، گیلانیان را مردمانی متدین و مذهبی معرفی کرد و افزود: روحیه اعتقادی گیلانیان باید به کمک لباس اسلامی بیاید.
به گزارش خبرنگار مهر سید مجید امامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید سر زده از یک فروشگاه حجاب اسلامی در رشت، اظهار کرد: جای لباسهای بومی و محلی در ویترین لباس فروشیهای گیلان خالی است.
وی با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند گیلان در حوزه مد و لباس، نسبت به بازیابی و به روزرسانی این لباسها تاکید کرد و افزود: طراحان مد و لباس در لباس گنجینه ارزشمندی از انواع لباسهای سنتی دارند که باید از آن استفاده کنند.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور، تغییر ذائقه پوشش مردم را از اولویتهای مهم طراحان برشمرد و بیان کرد: توجه به حجاب اسلامی و الگوبرداری از پوشش ملی و سنتی میتواند احیاگر مد و لباس اسلامی باشد.
امامی با اشاره به اهمیت اقتصاد در طراحی و تولید لباسهای ملی و اسلامی، بیان کرد: اکثر فروشندگان لباس و پوشاک فقط به مسئله مالی توجه میکنند و برایشان مهم نیست که چه نوع لباسی در ویترین مغازه شأن گذاشته شده است.
وی با تاکید بر اقتصادی سازی لباسهای ملی و اسلامی، افزود: ابتدا باید فرهنگ استفاده از لباسهای ملی و اسلامی را در جامعه نهادینه کرد و سپس سراغ اقتصادی سازی کردن این محصول رفت.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور بر لزوم تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان مد و لباس تاکید و تصریح کرد: حلقه و زنجیره تعامل اتحادیه پوشاک با طراحان و فروشندگان لباس باید بیش از پیش محکم باشد.
امامی با اشاره به برخیهای چالشهای فروشندگان لباسهای اسلامی و ملی، بیان کرد: حمایت از فروشندگان و طراحان مد و لباس اسلامی مورد تاکید است.
وی، گیلانیان را مردمانی متدین و مذهبی معرفی کرد و افزود: روحیه اعتقادی گیلانیان باید به کمک لباس اسلامی بیاید.
کد خبر 5466731
حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان
برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!