نسخه جدید بی ام و X7 با چهره جدید و فناوری‌های بروز معرفی شد


نسخه جدید بی ام و X7 با چهره جدید و فناوری‌های بروز معرفی شد

بی ام و X7 بزرگترین، جسورترین و پرفروش‌ترین محصول خودروسازی باواریا است که پس از پنج سال حضور در بازار، بالاخره تجدید نسل شده است. نسل جدید بی ام و X7 با مدل 2023 به بازار می‌آید و در مقایسه با نسل قبلی از چهره‌ای جدید و فناوری‌های بروز بهره...

بی ام و X7 بزرگترین، جسورترین و پرفروش‌ترین محصول خودروسازی باواریا است که پس از پنج سال حضور در بازار، بالاخره تجدید نسل شده است. نسل جدید بی ام و X7 با مدل 2023 به بازار می‌آید و در مقایسه با نسل قبلی از چهره‌ای جدید و فناوری‌های بروز بهره می‌برد. علاوه بر ظاهر خارجی، بروزرسانی‌هایی در کابین خودرو نیز رخ داده است.

ابتدا در مورد ظاهری خارجی بی ام و X7 صحبت کنیم. بی ام و طرح جدیدی را برای چراغ‌های دوبل سنتی خود در نظر گرفته است که باعث می‌شود هر کدام از چراغ‌ها به دو قسمت مجزا تقسیم شوند. همچنین چراغ‌ها بسیار باریک و کوچک شده‌اند. جلوپنجره بزرگ کلیوی بی ام و که زبان طراحی نسل جدید محصولات این شرکت است نیز با اندکی تغییر در بی ام و X7 جدید بازسازی شده است و طراحان سعی کرده‌اند با ساده‌سازی آن از انتقادات بکاهند. چراغ‌های جلو واقعی اندکی پایین‌تر از لامپ‌های دوبل سنتی و روی سپر قرار گرفته‌اند، الگویی که طی مدت اخیر در بسیاری از خودروها تکرار شده است.

المان‌های طراحی جلو پنجره بی ام و X7 با توجه به تیپ خودرو متفاوت هستند. برای مثال تیپ xDrive40i به تزیینات کرومی مجهز است، در حالی که تیپ اسپرت X7 M60i قطعاتی به رنگ مشکی براق دارد. بی ام و 14 رنگ مختلف را برای این شاسی‌بلند در نظر گرفته است که برخی از آن‌ها همچون خاکستری درخشان متالیک، جدید هستند.

نسخه جدید بی ام و X7 با چهره جدید و فناوری‌های بروز معرفی شدبی ام و X7

همچنین برای نخستین بار مشتریان می‌توانند یکی از محصولات بی ام و را با رینگ‌های 23 اینچی یا 22 اینچی سفارش دهند، البته رینگ‌های نسخه استاندارد 21 اینچی است.

از نظر مشخصات فنی، تفاوت خاصی میان نسل جدید بی ام و X7 با نسل قبلی مشاهده نمی‌شود. پیشرانه تیپ استاندارد همچنان موتور V6 سه لیتری شش سیلندر خطی است و تیپ‌های قوی‌تر نیز به موتور V8 با 4.4 لیتر حجم و دو توربوشارژر مجهز هستند. با این حال هر دو پیشرانه به همراه سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی عرضه می‌شوند که سبب می‌شود توان و گشتاور آن‌ها نسبت به نسل قبلی اندکی افزایش یابد. پیشرانه V6 اکنون 375 اسب‌بخار قدرت و 519 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد نسخه استاندارد بی ام و X7‌ در حدود 5.6 ثانیه برآورد می‌شود.

نسخه‌های قوی‌تر همچون M60i نیز به موتور V8 با دو توربوشارژر مجهز هستند که 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن نیز 4.5 ثانیه است. با این حال برای کسانی که از این قدرت و گشتاور راضی نیستند، تیپ آلپینا XB7 ارائه شده است . آلپینا XB7 به موتور V8 بهینه سازی شده مجهز است که 630 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد تیپ آلپینا XB7 حدود 4 ثانیه است. تمامی تیپ‌های بی ام و X7‌ با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید به دست مشتریان خواهند رسید.

نسخه جدید بی ام و X7 با چهره جدید و فناوری‌های بروز معرفی شدبی ام و X7

بی ام و X7 مدل 2023 به جدیدترین نسل از سیستم سرگرمی بی ام و موسوم به iDrive 8 مجهز شده است. سیستم چندرسانه‌ای iDrive 8 از ترکیب دو صفحه نمایش 12.3 اینچی و 14.9 اینچی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل شده‌اند. سیستم iDrive 8 تاکنون فقط در مدل‌های الکتریکی بی ام و حضور داشت و اکنون برای نخستین بار در یک خودرو درون‌سوز مورد استفاده قرار گرفته است.

تیپ استاندارد بی ام و X7 موسوم به xDrive40i برای سال 2023 با قیمت 78845 دلار برای فروش عرضه شده است که افزایش قیمت دو هزار دلاری را نسبت به نسل قبل تجربه کرده است. در همین حال تیپ قوی‌تر M60i نیز با قیمت 104095 دلار به فروش خواهد رسید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک