477 میلیارد تومان اعتبار از منابع سفر رییس جمهور به زنجان برای 43 پروژه ابلاغ شد


477 میلیارد تومان اعتبار از منابع سفر رییس جمهور به زنجان برای 43 پروژه ابلاغ شد

زنجان - ایرنا - معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: 477 میلیارد تومان از مجموعه منابع مصوب سفر سال گذشته رییس جمهور به زنجان صرفا از منابع سازمان برنامه و بودجه و مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب اعتبارات عمرانی تامین و برای 43 عنوان پروژه به دستگاه‌ها ابلاغ شد. 

احمد خداوردی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: سفر هیات دولت به این استان در مجموع ۸۳ عنوان مصوبه عمرانی با بیش از چهار هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۲۱ مجوز و ۱۵ مورد مصوبه برای تسهیلات بانکی به همراه داشت که براساس تقسیم کار انجام شده، اقدامات عمرانی از سوی این سازمان پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوبات باید در قالب سازمان برنامه کشور، سازمان مدیریت استان، منابع داخلی وزارتخانه ها و سازمان ها، فروش اموال، سهمیه و منابع داخلی نهادهای حمایتی تامین اعتبار شود، یادآورشد: از ۸۳ عنوان مصوبه عمرانی ۴۳ عنوان تا آخر سال گذشته از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان استان تخصیص و ابلاغ اعتبار شد.

خداوردی اظهار داشت: تا پایان سال گذشته این ۴۳ عنوان پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتند که از این منابع ۴۵۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در هشت مرحله تخصیص داده شد که عمده مصوبات بر پایه اعتبارات سال ۱۴۰۱ بود در حالیکه سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از ۲ برابر سهیمه سال خود را در سال ۱۴۰۰ ابلاغ کرد و بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز ابلاغ شد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: عموما اعتبارات به طور مستقیم به خود دستگاهها از طریق جدول ۱۴ هدفمندی و یا از طریق سازمان استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به میزان اعتبار ابلاغ شده به دستگاهها، تصریح کرد: از این ۴۳ عنوان پروژه ۲ عنوان با ۱۰ میلیارد تومن اعتبار از ۲۵ میلیارد تومان مصوب مربوط به وزارت کشور و دستگاههای امنیتی،

پنج عنوان با ۳۹ میلیاد تومان از ۱۰۲.۵ میلیارد تومان پروژه مربوط به آموزش و پرورش، هشت عنوان با ۱۰۸ میلیارد تومن از .۵۳۸۸ مصوب مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و ۲ میلیاد تومان از یک عنوان پروژه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده است.

خداوردی خاطرنشان کرد: برای استانداری زنجان نیز که چهار پروژه عمومی استانی و ملی داشت ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار از هفت میلیارد تومان مصوب ابلاغ شد، برای اداره کل راه و شهرسازی با هفت عنوان پروژه ۱۱۵ میلیارد تومان با یک‌هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان مصوب، وزارت نیرو با چهار عنوان پروژه ۲۸۶ میلیارد تومان مصوب و ۶۹ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار و تخصیص داده شد.

وی اعتبار ابلاغ شده به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با یک عنوان پروژه از ۱۵۰ میلیارد تومان ۲۵ میلیارد تومان ذکرکرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان با سه عنوان پروژه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از ۳۹ میلیارد تومان مصوب، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با ۲۹ میلیارد تومان از ۷۰ میلیارد تومان مصوب، وزارت علوم با ۱۶ میلیارد تومان سه عنوان پرویه از ۶۵ میلیاد تومان مصوب و وزارت ارشاد را سه عنوان پروژه با ۲۰ میلیارد تومان از ۸۰ میلیارد تومان مصوب بیان کرد.

خداوردی افزود: در قالب این پروژه‌ها تعدادی از پروژه ها ترکیب منابع استانی نیز داشتند که در مجموع از تعهدات استانی حدود ۱۹ میلیاد تومان نیز تامین اعتبار و تخصیص داده شد.

در مجموع ۴۷۷ میلیار تومن از مجموعه منابعی که در سفر تصویب شده بود صرفا از منابع سازمان برنامه بودجه و سازمان استان در قالب اعبترات عمرانی تامین وبه دستگاهها در قالب ۴۳ عنوان پروژه ابلاغ شد و کارسازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان