تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، و اشتغالزایی» در صنعت اسباب بازی


تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، و اشتغالزایی» در صنعت اسباب بازی

محسن حموله، رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص برپایی نمایشگاه امسال اظهار کرد: قرار بر این شد که در هفتمین نمایشگاه ملی اسباب بازی، برترین اسباب بازی‌های ایرانی معرفی شوند...

محسن حموله، رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص برپایی نمایشگاه امسال اظهار کرد: قرار بر این شد که در هفتمین نمایشگاه ملی اسباب بازی، برترین اسباب بازی‌های ایرانی معرفی شوند و در نمایشگاه فروش داشته باشند.

وی افزود: به همین جهت این فرصت را در اختیار تولید کنندگان ایرانی گذاشتیم تا با محصولات بهتر و با کیفیت‌تری که برای خانواده‌ها هم قابل قبول باشد در نمایشگاه امسال حاضر شوند، نه اینکه هر محصولی حتی نامناسب در نمایشگاه عرضه شود و صرفاً بحث اقتصادی مطرح باشد.

حموله تصریح کرد: پس از داوری آثار در بخش رقابتی، در نهایت داوران که خوئد از تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی و اساتید دانشگاه بودند، برترین اسباب بازی‌های ایرانی را معرفی کردند و کانون هم این فضا را فراهم کرد تا محصولات در سطح قابل قبولی عرضه شوند.

رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با بیان اینکه ما به دنبال نشان دادن جایگاه قابل قبول صنعت اسباب بازی ایرانی در سطح جهان هستیم، گفت: ما می‌توانیم این اسباب بازی‌های ایرانی را صادر و برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته باشیم و تلاش کنیم تا در نمایشگاه های جهانی حضور داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امسال بیش از ۱۰۰ برند در نمایشگاه اسباب بازی شرکت کردند، افزود: البته محدودیت‌های بیماری کرونا موجب شد تا فضای نمایشگاه را محدود کنیم.

حموله در واکنش به این نکته که امسال تنوع محصولات کمتر و تمرکز روی اسباب‌بازی کودکان زیر سه سال بوده است، گفت: من چنین تصوری ندارم، ما دو سال هیچ جریانی نداشتیم و به واسطه نوسانات اقتصادی برای تولیدکنندگان، عرصه تولید با سختی‌های زیادی مواجه شد، به همین جهت با توجه به این موانع شروع خوبی را در نمایشگاه داشتیم.

وی افزود: ما می‌توانیم در سال ۱۴۰۱ که به فرمایش مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش بنیان، و اشتغالزایی» است حرکت‌های خوبی را در صنعت اسباب بازی داشته باشیم، در همین جشنواره هم نشست خاصی در خصوص همین شعار و نحوه تقویت شرکت‌های دانش بنیان و صادرات اسباب بازی ایرانی داریم.

رئیس هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره قیمت محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال گفت: قیمت هایی که شاهد هستیم از 30 هزار تا 300 هزار تومان متغیر است، البته برخی از تولیدکنندگان محصولات تولید قبل را عرضه کرده‌اند و اگر قرار بود با تولید جدید به نمایشگاه بیایند، قیمت‌ها افزایش بیشتری داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در