استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار افزایش 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان شد


استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار افزایش 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای افزایش 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را ضروری دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های دانش‌بنیان و فناوری را تا 2 هفته دیگر به دبیرخانه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان ارائه دهند.

غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری 1401با عنوان «میثاق با شهیدان» در معراج شهدای استان با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تاکید کرد: توجه به مباحث مرتبط با دانش‌بنیان باعث تسریع در روند پیشرفت امور و دست‌یابی سریع‌تر به توسعه می‌شود.

وی افزود: اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با فناوری و جهش دانش‌بنیان مورد توجه تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی در استان باشد.

حیدری افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای تولید دانش‌بنیان را ضروری دانست و یادآور شد: صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی با کمک پارک علم و فناوری ارتباط صنعت و کشاورزی با تولیدات دانش‌بنیان را مورد توجه قرار دهند.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تقویت و توسعه واحدهای زیرمجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با هدف ارتقای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در این حوزه، برنامه‌ریزی رسانه‌های گروهی در کمک به توسعه فرهنگ زیست‌بوم و تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های استان و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان و مراکز آموزشی و فرهنگی سیاست‌گذاری برای تقویت مباحث دانش‌بنیان بین دانش‌آموزان و مربیان و ایجاد پیوند دانش‌بنیان و فناوری را عملیاتی کند.

حیدری تاکید کرد: جهادکشاورزی برای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی استان با هدف کاهش وابستگی در محصولات کشاورزی سیاست‌گذاری کند.

وی رفع موانع مرتبط با توسعه در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی را ضروری دانست و افزود: توسعه صنعت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی این مورد توجه تمامی مدیران و مسوولان و دست‌اندرکاران باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توجه ویژه به امور فرهنگی و عفاف و حجاب، پرهیز از روزمرگی، ایجاد روحیه نشاط، توانمندسازی کارمندان، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، تکریم و تلاش برای اقناع‌سازی و رضایت‌مندی ارباب‌رجوع از تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان مورد انتظار است.

وی تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را ضروری دانست و یادآور شد: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰، جلوگیری از برگشت آن و ظرفیت‌سازی برای اختصاص اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر رییس‌جمهور در دستور کار باشد.

حیدری اتحاد، انسجام و وحدت برای برون‌رفت از مشکلات و تمرکز روی مسائل اساسی به‌منظور خدمت به مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: حضور هفتگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان‌ها با هدف تسهیل‌گری در خدمات‌رسانی به مردم ضروری است.

وی با اشاره به سرکشی هفتگی از دستگاه‌های اجرایی استان گفت: فرمانداران سرکشی از دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و بررسی روند پاسخگویی مسوولان به مردم را در اولویت قرار دهند و جلسات در وقت اداری برگزار نشود و فرمانداران فقط هفته‌ای یک روز به مرکز استان مراجعه کنند.

حیدری افزایش ۵۵ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش چشمگیر تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را نتیجه تلاش و حضور تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در محل کار همزمان با نوروز ۱۴۰۱ دانست و افزود: بازرسی از بازار، تامین به‌موقع کالاهای اساسی و توزیع عادلانه اقلام مورد نیاز مسافران، گردشگران و شهروندان در نوروز مطلوب بود.

حیدری تصریح کرد: فرمانداران سهم و بُرش شهرستانی اعتبارات را از دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان مطالبه و روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های مختلف را دنبال کنند.

وی یادآور شد: فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، توزیع امکانات و انتصاب‌ها باید عادلانه و در راستای محرومیت‌زدایی انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سهم هر دستگاه اجرایی در فروش املاک مازاد مشخص کند تا به‌عنوان آورده برای کمبود اعتبارات، افزایش اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری استفاده شود.

وی گفت: مدیران باید پاک‌دستی را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا تخلف را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرم و در این راستا از کسی دفاع نخواهم کرد و در حفظ منافع شهیدان، جمهوری اسلامی و مردم تعارف ندارم.

حیدری تاکید کرد: مدیران به حضور میدانی، فعالیت جهادی، فعال شدن طرح‌های راکد و پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان زیرمجموعه بخش‌های مختلف توجه کنند.

وی توجه جدی به حوزه اشتغال را ضروری دانست و افزود: فرمانداران مدیران پروازی را قبول نکنند و مدیران شهرستانی باید در همان شهرستان محل خدمت، ساکن باشند.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری تسریع در روند صدور مجوزهای قانونی را ضروری اعلام و تصریح کرد: مانع‌زدایی و کاغذبازی‌های اداری کاهش یابد تا مردم معطل نشوند و امید بین آنان تقویت شود.

وی شناسایی فعالان اقتصادی، نخبه و پیش‌رو در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: برای تسریع در روند توسعه استان از منابع دولتی، ظرفیت بنیادهای ملی و بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

حیدری اظهار داشت: حرکت به سمت و سوی انقلاب کارآفرینی با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان ضروری است.

وی فعال‌تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان و شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند در اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان، دستگاه‌های نظارتی تسهیل‌گری کنند و سخت‌گیری‌های بی‌مورد نداشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی از طرحهای نیمه تمام افزود: بهره‌مندی از اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های بخش‌های مختلف دنبال و پیگیری می‌شود.

حیدری تصریح کرد: دولت سیزدهم با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از حق مردم در تلاش است و در این راستا رسانه‌های گروهی باید با اطلاع‌رسانی اقدامات، بین مردم امیدآفرینی کنند.

وی انجام فعالیت‌های جهادی، میدانی و علمی را مورد تاکید دانست و یادآور شد: امید است در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری شاهد تحول‌های اساسی برای توسعه استان باشیم و مشکلات مردم کاهش یابد.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی خود را در تراز شهیدان قرار دهند و برای مردم کار کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در حوزه مقابله با ویروس کرونا گفت: دولت با اقدامات مطلوب در این حوزه، بارقه‌های امید را بین مردم ایجاد کرد.

حیدری به جایگاه سخت مسئولیت اشاره و تاکید کرد: خدمت صادقانه به مردم مورد توجه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در استان باشد.

وی همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگزاران جمهوری اسلامی افزود: معظم له در این دیدار بر مسئله تقوا و خدمت صادقانه تاکید ویژه داشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسوولان در مقابل مردم متواضع باشند و از انتظارات و مطالبات آنان خسته نشوند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی اعتبارات چهارمحال و بختیاری افزایش چشمگیری داشته است.

حیدری اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱، درآمدهای مالیاتی برای این استان ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال آن کسر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق