آشوری: مسئولان از کاراته بیشتر حمایت کنند/ فقط تیم ملی بزرگسالان به قهرمانی آسیا می‌رود


آشوری: مسئولان از کاراته بیشتر حمایت کنند/ فقط تیم ملی بزرگسالان به قهرمانی آسیا می‌رود

سرپرست نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: تا این لحظه تصمیم فدراسیون این است که فقط تیم های ملی بزرگسالان کاراته عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان شوند.

به گزارش ایسنا، محسن آشوری درباره برگزاری مرحله نخست لیگ کاراته وان، اظهار کرد: لیگ های کاراته وان ایران در ۳ مرحله برگزار می شود و نفرات برتر برای حضور در مسابقات جهانی کاراته که آبان برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

نایب رییس فدراسیون کاراته درباره برنامه‌های تیم های ملی کاراته هم گفت: ۱۶ مرحله اردو برای تیم ملی مردان و ۱۵ مرحله برای تیم ملی بانوان تا شهریور پیش بینی‌شده است. ابتدا بازی‌های جهانی کاراته در آمریکا را پیش رو داریم که موفق به کسب ۵ سهمیه این رقابت ها توسط بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی شدیم. در دوره قبل این رقابت‌ها در لهستان نیز ۵ سهمیه داشتیم که تمام نمایندگان ایران راهی فینال شدند و حاصل آن یک طلا و ۴ نقره بود.

وی ادامه داد: پس از آن رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های پایه و بزرگسالان از ۴ تا ۹ مرداد به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود که تا این لحظه تصمیم فدراسیون این است که فقط تیم ملی بزرگسالان عازم این رقابت‌ها شود تا از این مسابقات برای حضور قدرتمند در رویداد بسیار مهم بازی‌های آسیایی استفاده کند.

آشوری خاطرنشان کرد: رقابت‌های کاراته در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز ۲۷ و ۲۸ مرداد در قونیه ترکیه برگزار می‌شود و حضور در ۲ رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت بسیار خوبی برای کادر فنی تیم های ملی بزرگسالان خواهد بود تا نسبت به شناخت نهایی نفرات آماده‌تر که می‌توانند برای کاراته در بازی‌های آسیایی مدال‌های خوشرنگی به دست بیاورند، کمک کند. رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی نیز از ۲۰ تا ۲۳ شهریور برگزار می‌شود و کاراته ایران این بار نیز با هدف حضور قدرتمند و غرورآفرین عازم این رقابت‌ها خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون کاراته، در ادامه گفت‌وگو با رادیو ورزش، درباره وضعیت پشتوانه‌سازی در کاراته ایران، گفت: در جریان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی در رده های پایه و بزرگسالان و همچنین مرحله نخست لیگ کاراته وان، بارقه‌های امید برای آینده روشن کاراته را دیدیم و باید بگویم ظرفیت کاراته ایران کامل شده و دغدغه‌ای دراینباره وجود ندارد. اگر بسترهای لازم فراهم شود قطعا در یک فاصله کوتاه باز هم در آسیا و جهان می توانیم قهرمان بلامنازع باشیم، این ظرفیت در کاراته ایران وجود دارد.

آشوری در پایان، با درخواست از مسئولان برای توجه بیشتر به کاراته، خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم از حمایت بیشتری از کاراته داشته باشند و امکانات بیشتری را برای این رشته فراهم کنند. کاراته این ظرفیت را دارد که هر چه هزینه در آن صورت گیرد، تبدیل به سرمایه‌ خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز 26 اسفند / فیلم