فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر با افزایش دما


بسیاری از مبتلایان به آلرژی از اولین روزهای گرم بهار زمانی که هوا پر از گرده گل ها و درختان شکوفه می شود، می ترسند. باید یادآور شد که با گرمتر شدن آب و هوا، فصل آلرژی نیز طولانی تر می شود....

فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر با افزایش دما

بسیاری از مبتلایان به آلرژی از اولین روزهای گرم بهار زمانی که هوا پر از گرده گل ها و درختان شکوفه می شود، می ترسند. باید یادآور شد که با گرمتر شدن آب و هوا، فصل آلرژی نیز طولانی تر می شود.

به گزارش سیناپرس، بر اساس تحقیقات جدید، دمای بالاتر می تواند به طور چشمگیری فصل آلرژی را بدتر کند و در صورتی که انتشار گازهای گلخانه ای بالا بماند، شکوفه های بهاری را تا ۴۰ روز زودتر به ارمغان می آورد. در پاییز، علف‌های هرز و گیاهان می ‌توانند تا ۱۹ روز بعد گرده‌ها را آزاد کنند.

افزایش دما همچنین باعث می شود برخی از گیاهان مانند بلوط و سدر به طور کلی گرده بیشتری آزاد کنند، به این معنی که میزان حملات آلرژی و آسم بالاتر می رود. به گفته پژوهشگران، حدود ۳۰ درصد از مردم جهان آلرژی های مرتبط با گرده گل دارند.
آلیسون اشتاینر (Allison Steiner) استاد علوم جوی در دانشگاه میشیگان و پژوهشگر این مطالعه می‌ گوید: این اتفاق یکی دیگر از پیامدهای ناخواسته تغییرات اقلیمی است که تا این حد مورد بررسی قرار نگرفته و تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از درختان و گیاهان دیگر از دما به عنوان سیگنال استفاده می کنند و منتظر روزهای گرمتر بهاری هستند تا زمان شکوفایی خود را مشخص کنند. در پاییز، بسیاری از علف های هرز تا زمانی که سرمای زمستانی ایجاد شود، گرده تولید می کنند.

دانه های ریز هوا را پر می کنند، برخی توسط حشرات حمل می شوند و برخی دیگر به سادگی در نسیم می چرخند تا گل های مجاور را گرده افشانی کنند. برای انسان، این می تواند به معنای حملات آلرژی، آسم و مراجعه به اورژانس باشد.

اشتاینر و همکارانش به بررسی طیف وسیعی از درختان، گیاهان و علف ‌های هرز پرداخته و محاسبه کردند که دمای گرم ‌تر چگونه می ‌تواند تا پایان قرن حاضر روی آنها تأثیر بگذارد. پژوهشگران دریافتند که با توجه به میزان انتشار گازهای گلخانه ای، مقدار کل گرده می تواند بین ۱۶ تا ۴۰ درصد رشد کند.

محققان همچنان دریافتند که حتی اگر انسان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد، فصل آلرژی همچنان بدتر می شود.

اشتاینر در این باره می گوید: دما نقش بزرگی دارد. درختان، علف‌ها و گیاهان هرز اساساً به این تغییرات آب و هوایی پاسخ داده و گرده‌های بیشتری را آزاد می کنند.
این تأثیر می تواند به ویژه در شمال غربی اقیانوس آرام بد باشد، جایی که انتظار می رود درختان توسکا زودتر شکوفا شوند.

به گزارش سیناپرس،گیاهان فصل بعد نیز می توانند زودتر رشد می کنند به این معنی که آنها بیشتر با گونه های دیگر همپوشانی دارند. انتظار می رود بخش های شمالی بیشترین تغییرات را در فصل آلرژی ببینند، زیرا دما در آنجا سریعتر افزایش می یابد.
برخی از گیاهان همچنین می توانند از سطوح بالاتر دی اکسید کربن که مانند یک کود عمل می کند، تقویت شوند و باعث بزرگتر شدن گیاهان و انتشار گرده بیشتر می شود. اشتاینر می‌ گوید که این تأثیر نامشخص‌ تر است زیرا محدودیت‌ هایی برای تأثیر پذیری گیاهان از دی اکسید کربن بالاتر وجود دارد.

ویلیام اندرگ (William Anderegg) دانشیار زیست شناسی در دانشگاه یوتا می گوید: ما در بهار با هر نفسی که می کشیم، اثرات تغییرات آب و هوایی را تجربه می کنیم. اقدام بر روی تغییرات آب و هوایی واقعا برای سلامت مردم اهمیت دارد.

به گزارش سیناپرس، اندرگ در انتها توضیح می دهد که گرده گل عواقب سلامتی زیادی برای تعداد زیادی از مردم دارد. میلیون‌ها کودک با آسمی دست و پنجه نرم می ‌کنند که گرده گل می‌ تواند بر آن تأثیر بگذارد و بسیاری اثرات غیر شهودی دارد و حتی می‌ تواند بر یادگیری کودکان در مدارس و عملکرد آنها در آزمون ‌ها نیز تاثیر بگذارد.

مترجم: فاطمه سادات علوی
منبع: npr

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر با افزایش دما[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...