رسانه‌ها بر داشته‌های خراسان جنوبی متمرکز شوند


رسانه‌ها بر داشته‌های خراسان جنوبی متمرکز شوند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: داشته‌های ما در استان به مراتب بیشتر از نداشته‌هاست و رسانه‌ها باید بر انعکاس داشته‌ها و امیدآفرینی بین مردم متمرکز شوند.

جواد قناعت عصر پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان خراسان جنوبی و در جمع خبرنگاران این مرکز اظهار داشت: باید رسانه‌ها در سطح کشور و خراسان جنوبی به سمت ترویج موضوعات امیدآفرین حرکت کنند و برای این منظور واقعیت‌ها منعکس شود.

وی افزود: براساس فرمایشان مقام معظم رهبری باید در مردم امید ایجاد کنیم و جهاد تبیین هم با چهار رکن که معظم له برای آن برشمردند، به همین موضوع برمی‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید اینکه باید حداکثر تلاش‌ها در راستای این باشد که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود گفت: تحقق این امر برعهده رسانه‌هایی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی است تا از فرصت انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به استان در سطح ملی بهره گرفته شود.

وی افزود: ما همیشه عادت کرده‌ایم که رسانه‌ها موضوعات منفی و بعضا ناامیدکننده را انعکاس دهند و ذائقه مردم هم به این سمت رفته است.

قناعت گفت: عادت مردم و گروه‌های مرجع ما به سمت موضوعات منفی است که البته گروه‌های مرجع، مردم را بیشتر به این سمت عادت داده‌اند و بیشتر روی نداشته‌هایمان متمرکز شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید خیلی بیشتر بر داشته‌های خودمان متمرکز شویم اضافه کرد: نداشته‌ها را هم می‌شود نه از موضع یاس و ناامیدی بلکه آنها را با رویکرد امیدآفرینی به مردم انعکاس دهیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید در هر جایی براساس ادبیات خاص خود صحبت کنیم به عنوان مثال در جریان حضور مسوولان کشوری در استان باید مشکلات خراسان جنوبی را به‌خوبی در راستای حل آنها منعکس کنیم اما در کنار مردم در گفتار ما باید با نگاه نشاط‌آور و امیدآفرین باشد.

وی تاکید کرد: باید از هر فرصتی که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود، استفاده کنیم که این رسالت بر دوش ایرنا و سایر رسانه‌هاست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی دارد که باید برای فعال‌سازی و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها کار شود گفت: امیدواریم با این فضای همدلی و کار که در سطح ملی و استان به وجود آمده است، در چند سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی و ایجاد فضای کار، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در راستای توسعه همه‌جانبه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در همین مدت کوتاه از فعالیت دولت سیزدهم و حضور در استان کارهای خوبی صورت گرفته یا در حال انجام است که انتظار می‌رود با برنامه جامع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی پیگیری‌های مستمر برای بازگشت بالگرد شهرستان طبس به آشیانه خود در روزهای پایانی سال گذشته را مثال زد و گفت: پیگیری‌های زیادی برای این منظور در مرکز کشور انجام شد که در نهایت پیگیری‌ها به نتیجه رسید و بالگرد در روزهای پایانی سال گذشته به شهرستان بازگشت.

قناعت اظهار داشت: آثار اجتماعی راه‌اندازی آشیانه و بازگشت بالگرد اورژانس هوایی به طبس از جنبه درمانی آن بیشتر بوده است و اخبار آن در رسانه‌ها منتشر شد اما انتظار می‌رفت در سطح گسترده تری به این موضوع که از مطالبات مردم منطقه بود، پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استاندار به شهرستان‌ها طبق برنامه پیش می‌رود افزود: خروجی این سفرها و نتایج اجرای مصوبات باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم هم بدانند به وعده‌ها عمل شده است.

مدیر و خبرنگاران ایرنا خراسان جنوبی نیز در این دیدار که مدیرکل دفتر استاندار، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مشاور رسانه‌ای استاندار حضور داشتند، به بیان فعالیت‌های این مرکز، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان