همدستی نژادپرستی و ارواح خبیث در فیلم (Master)


همدستی نژادپرستی و ارواح خبیث در فیلم (Master)

فیلم Master داستان آزار و وحشتی است که سه زن سیاهپوست در محیط یک دانشگاه با آن مواجه هستند؛ آزار پنهان و آشکار نژادپرستی و وحشت حضور نیرویی ماورائی از دل گذشته‌های تاریک.

فرارو- فیلم Master اولین اثر بلند ماریاما دیالو است؛ نمونه‌ای دقیق و درخشان از ژانر وحشت که در عین حال انتقادی تند و تیز از نژادپرستی و تسلط سفیدپوست‌های ثروتمند در جامعۀ آمریکاست. این فیلم قدم زدن اهریمن خبیث نژادپرستی در راهرو‌های مقدس دانشگاه را به تصویر کشیده است.
به گزارش فرارو؛ ماجرای فیلم در یک دانشگاه خیالی در نیوانگلند اتفاق می‌افتد؛ جایی که تصاویر روسای قبلی دانشگاه که همگی سفیدپوست بوده‌اند، روی دیوارهایش نقش بسته است. اما شخصیت‌های اصلی فیلم سه زن سیاهپوست هستند که مسیر موفقیتشان در این محیط تسخیر شده اصلا هموار نیست.
همدستی نژادپرستی و ارواح خبیث در فیلم (Master)
یکی از این سه شخصیت دانشجوی تازه‌واردی به اسم جزمین (با بازی زوئی رنی) است که تنها دانشجوی سیاهپوست دانشگاه هم هست. این خودش کافیست برای اینکه انواع آزار‌های کوچک و بزرگ اطراف او را پر کرده باشند. اما مشکلات او فقط از این جنس نیستند. جزمین در یکی از مهمانی‌های دانشجویی می‌شنود که ساختمان این دانشگاه در جایی ساخته شده که در قرن هفدهم محل سوزاندن جادوگران بوده و روح یکی از این جادوگران همیشه در این محل حاضر است تا انتقامش را از دانشجویان تازه‌واردی بگیرد که از شانس بدشان مجبور می‌شوند در اتاق ۳۰۲ اقامت کنند؛ همان اتاقی که حالا محل اقامت جزمین است.
شخصیت دوم جیل (رگینا هال) است که به عنوان اولین رئیس آفریقایی-آمریکایی دانشگاه منصوب شده است. جیل موانع نژادپرستانۀ زیادی بر سر راهش داشته و هنوز هم باید برای از میان برداشتن این موانع تلاش کند. شخصیت سوم هم استادی سیاهپوست به اسم لیو بکمن (امبر گری) است. او به دلیلی نامعلوم همیشه به تلاش‌ها و تحقیقات جزمین نمرۀ پایینی می‌دهد و رابطۀ او با جیل هم به خاطر فضایی که همکاران سفیدپوست ایجاد می‌کنند رابطه‌ای پرتنش است.
همدستی نژادپرستی و ارواح خبیث در فیلم (Master)
اما در دل این شرایط آزاردهنده، حضور شبح جادوگر را هم داریم که به اندازۀ نژادپرستی واقعی و ترسناک است. این دو عنصر آزاردهنده و ترسناک به شکلی فوق‌العاده در فیلم با هم ترکیب شده‌اند. در واقع می‌توانیم این شبح را مثل نمادی از گذشتۀ تاریک دانشگاه بینیم که سایه‌اش همچنان حضوری تاثیرگذار دارد.
(Master) اولین فیلمی نیست که از ژانر وحشت برای پرداختن به مسئلۀ نژادپرستی استفاده می‌کند، اما توانایی دیالو در تلفیق این دو مسئله، به علاوۀ بازی‌های قوی و باورپذیر بازیگران، این فیلم را به اثری تازه و پرکشش تبدیل کرده است.
کارگردان: ماریاما دیالو (Mariama Diallo) بازیگران: رگینا هال (Regina Hall)، زوئی رنی (Zoe Renee)، امبر گری (Amber Gray) امتیاز: ۵.۶/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022