100 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به نهبندان اختصاص یافت


100 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به نهبندان اختصاص یافت

نخعی گفت: با پیگیری های مستمر در زمان تصویب بودجه، 100 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه های استانی و محرومیت زدایی در سال 1401 به نهبندان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (23 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته اعتباری تحت عنوان محرومیت زدایی در قانون بودجه 1400 مجلس یازدهم پیش بینی کرد که بر اساس شاخص ها و معیارهایی همانند جمعیت، وسعت، شاخص های محرومیت اعتبار خاص به شهرستان ها اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی از وجود 31 شهرستان محروم و ویژه در کشور خبر داد و گفت: در هر استان یک شهرستان معرفی شده است که در خراسان جنوبی شهرستان نهبندان در نظر گرفته شده است.

نخعی ادامه داد: این 31 شهرستان خدمات خاص و ویژه ای به آنها داده نمی شد، لذا امسال در مجموعه کمیسیون تلفیق بودجه برنامه ریزی شد و درخواست ما از رئیس کمیسیون این بود که چون طی این سال ها خدمت خاصی به جهت محرومیت زدایی به آنها اختصاص نیافته است، امسال ویژه دیده شوند که بعد از تلاش های مکرر در جدول تبصره 14 در قسمت مصارف به هر کدام از این 31 شهرستان محروم مبلغ 100 میلیارد تومان علاوه بر بودجه های استانی و شهرستانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های مستمر در زمان تصویب بودجه 100 میلیارد تومان علاوه بودجه های استانی و محرومیت زدایی در سال 1401 به شهرستان نهبندان اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اعتبار قدم بزرگی در جهت محرومیت زدایی به ویژه در نهبندان خواهد بود چراکه نهبندان دارای ظرفیت های زیادی است که با وجود نبود زیر ساخت ها، استعداد و ظرفیت ها مورد استفاده قرار نمی گیرند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان