تنگه هرمز و خلیج‌فارس متلاطم می‌شود/ شناورهای سبک و صیادی با احتیاط تردد کنند


تنگه هرمز و خلیج‌فارس متلاطم می‌شود/ شناورهای سبک و صیادی با احتیاط تردد کنند

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش بادهای غربی بر روی جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز که سبب متلاطم و مواج شدن دریا در این مناطق می شود تردد شناورها، به ویژه سبک و صیادی با احتیاط انجام شود.  

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: طی امروز جمعه، بیست و ششم فروردین ماه، افزایش سرعت وزش بادهای غربی برروی جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد که سبب متلاطم شدن دریا در این مناطق دریایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول روز نیز گذر ابر برروی آسمان پیش بینی می شود و وقوع رگبار پراکنده باران در پاره ای از نقاط، به ویژه ارتفاعات غربی و شمالی استان هرمزگان، دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: برای برخی نقاط شرقی استان هرمزگان نیز طی ساعت های بعد از ظهر بروز گرد و غبار پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از بعد از ظهر روز شنبه تا روز دوشنبه، وزش بادهای نسبتا شدید غربی برروی مناطق دریایی و بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا همچنین بروز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق دور از ساحل خواهد شد. بنایراین، توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص نیز صورت پذیرد.

وی افزود: از نظر دمایی طی روز شنبه ۲۷ فروردین تا پایان هفته، به تدریج روند کاهش نسبی دما ( ۲ تا ۵ درجه) مورد انتظار است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...