سونی اکسپریا وان مارک 4 برخلاف انتظار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس عرضه نخواهد شد


سونی اکسپریا وان مارک 4 برخلاف انتظار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس عرضه نخواهد شد

اولین نتایج گیک بنچ از سونی اکسپریا وان مارک 4 نشان از بهبود درخورتوجه در عملکرد بخش تک‌هسته‌ای این گوشی نسبت به اکسپریا وان مارک 3 دارد.

به‌نظر می‌رسد اکسپریا وان مارک ۴ سونی در ماه مه معرفی خواهد شد، زیرا به‌تازگی اطلاعات مربوط به عملکرد آن در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شده و همچنین امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای این گوشی بسیار چشم‌گیر بوده است. علاوه‌براین گفت می‌شود این دستگاه احتمالاً در برخی بازارها با پشتیبانی از eSIM عرضه خواهد شد.

NotebookCheck با اشاره به امتیاز گیک‌بنچ اکسپریا وان مارک ۴ که ابتدا توسط وب‌سایت SmartphoneDigest به‌ اشتراک گذاشته شده است اعلام کرد این گوشی پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت. اسم رمز مادربرد این دستگاه Taro است که نشان می‌دهد از تراشه‌ی رده‌بالای اسنپدراگون بهره خواهد برد. شایان‌ذکر است نسخه‌ی عادی اسنپدراگون ۸ نسل یک که توسط سامسونگ تولید می‌شود با مشکلاتی مثل گرم شدن بیش‌ازحد مواجه شده است و از نظر عملکرد، پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است و به‌همین دلیل گفته می‌شود سونی از نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این پردازنده یعنی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس در پرچم‌دار بعدی خود استفاده خواهد کرد. اکنون طبق گزارش‌های موجود انتظار می‌رود اکسپریا وان مارک ۴ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام روانه‌ی بازار شود و ظاهراً خبری از اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس نخواهد بود. با توجه به آمار عملکرد این گوشی در گیک‌بنچ و همچنین اشاره به ۱۰٫۸۱ گیگابایت رم، به‌نظر می‌رسد این امتیاز مربوط به نسخه‌ی مجهز به رم ۱۲ گیگابایت این دستگاه بوده است. در مقام مقایسه باید اشاره کنیم اکسپریا وان مارک ۳ نیز با رم ۱۲ روانه‌ی بازار شد.

سونی اکسپریا وان مارک 4 برخلاف انتظار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس عرضه نخواهد شد

امتیاز عملکرد چندهسته‌ای سونی اکسپریا وان مارک ۴ به ۳۳۵۲ رسیده است که نسبت به امتیاز عملکرد چندهسته‌ای اکسپریا وان مارک ۳ تغییر زیادی در آن دیده نمی‌شود. ازآنجاکه وان مارک ۳ به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده بود، انتظار می‌رود عملکرد وان مارک ۴ در بخش چندهسته‌ای بیشتر باشد. به‌هرحال، امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای اکسپریا وان مارک ۴ سونی به رقم چشم‌گیر ۱۰۲۴ رسیده است که نسبت به مدل قبلی ۹٫۷۵ درصد بهبود یافته است.

اکسپریا وان مارک ۴ نسبت به نسل قبلی خود علاوه‌بر بهبود عملکرد تک هسته‌ای در برخی بازارها ازجمله ایالات متحده و اروپا از eSIM نیز پشتیبانی خواهد کرد. شناسه‌ی مدل این دستگاه براساس اطلاعات گیک‌بنچ Sony XQ-CT54 است که گفته شده عدد ۵ نشان‌دهنده‌ی مدل جهانی این محصول است، درحالی‌که آخرین عدد به پشتیبانی از eSIM اشاره دارد. درواقع آخرین حرف شناسه‌ی مدل می‌تواند شامل عدد یک برای مدل تک‌ سیم‌کارت، عدد دو برای مدل دو سیم‌کارت و عدد چهار برای مدل eSIM باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...