به دولت و شرایط جدید بسیار امیدواریم


به دولت و شرایط جدید بسیار امیدواریم

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دولت و شرایط جدید کشور بسیار امیدواریم گفت: از عمر دولت جدید زمان زیادی نگذشته، باید به آن فرصت داد البته که مطالبات استان ما از دولت همچنان در حال پیگیری است و لحظه‌ای از پیگیری مطالبات مردم دست نمی‌کشیم.

به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری روز جمعه در دیدار با معتمدان و جمعی از مردم زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان پس از خوزستان بیشترین بودجه عمرانی کشور را دارد اما چنانچه مردم تغییری در توسعه استان احساس نکنند به عملکرد مدیران دستگاه‌ها برمی‌گردد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عده ای به غلط از عملکرد مدیران ضعیف دفاع می کنند که این امر باعث پسرفت استان می شود.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان در انتصاب مدیران دخالت نکنند گفت: عده ای در استان دخالت که می کنند هیچ وقتی به عملکرد ضعیف مدیری اعتراض می شود بلافاصله موضع گیری کرده و از مسیرهای غیراخلاقی برای دفاع از مدیر خاطی استفاده می کنند.

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تصریح کرد: مدیرانی که عملکرد خوبی داشتند در هر دولتی که منصوب شده باشند مسیر خدمتشان روشن و پرافتخار است اما با ادامه فعالیت مدیران ضعیف مخالفیم.
شهریاری در پاسخ به سووال یکی از شهروندان مبنی بر برخورد جدی با مفسدان اقتصادی در استان که در بودجه تخصیصی برای خدمت به مردم دست درازی می کنند، گفت: بنده قویا معتقدم که با فساد، بدون چشم پوشی باید برخورد شود اما بعضا دربرخی نظارت ها هم شک و شبهه هایی وارد است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به وضع معیشت مردم و تورم روزافزون گفت: با شیوع کرونا و پس از آن جنگ اوکراین نه تنها در کشورمان بلکه اوضاع اقتصادی تمام جهان تحت تاثیر قرار گرفت و شرایط اقتصاد تحریمی کشورمان هم همچنان در چالش های بیشتری قرار گرفته البته به دولت جدید و شرایط جدید بسیار امیدواریم.
وی تاکید کرد: از عمر دولت جدید زمان زیادی نگذشته، باید به دولت فرصت داد و در عین حال پیگیر مطالبات مردم استان هستیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مشکل تامین آب و گرفتن حق آبه گفت: هر از گاهی عده ای حرکت آب از افغانستان به ایران را حاصل پیگیری خود دانسته و برسر زبان ها می اندازند و باز هم خبری نمی شود اما حقیقت این است که این موضوع در سطح کلان کشور به جدیت در حال پیگیریست.
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه و سران کشور در تمام دیدارهایی که با سران افغانستان داشته اند بر این موضوع تاکید کرده اند اما بندکمال خان هم گویا دچار مشکل شده است و از طرف دیگر بحث انتقال آب از دریای عمان به بخش هایی از کشور با اولویت سیستان و بلوچستان در دولت جدید هم مورد توجه است و ما نیز پیگیر آن هستیم.
وی تصریح کرد: مساله چاه های ژرف هم به نتایج مطلوبی رسیده و چاه های جدیدی نیز حفر خواهد شد که البته در گفتگویی که با ستاری معاون علمی رئیس جمهور داشتم وی نیز موافق استفاده از این چاه ها برای رفع نیاز آبی استان است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درباره کمبود و گرانی برخی اقلام دارویی گفت: با وجود کتمان برخی افراد در سازمان غذا و دارو در خصوص کمبودهای دارویی، لیست ۴۵۰ قلمی به همراه قیمت توزیع در بازار به رییس جمهور ارائه داده و خواستار پیگیری جدی موضوع شدم.
وی ادامه داد: درباره موضوع حذف ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی هم نامه ای به سران سه قوه نوشتم و از اثرات نامطلوب آن بر بیماران هشدار دادم اما عده ای از سران اقتصادی کشور قویا معتقد به حذف ارز ترجیحی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد