رییس فدراسیون: وزارت ورزش نگاه ویژه به ورزش سوارکاری دارد


رییس فدراسیون: وزارت ورزش نگاه ویژه به ورزش سوارکاری دارد

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون سوارکاری گفت: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به ورزش سوارکاری و برگزاری مسابقات در سطح کشور دارد .

به گزارش ایرنا، مسعود خلیلی روز جمعه در سفر به یزد در جمع رییس و اعضای سوارکاری این استان از فعالیت‌های صورت گرفته در این رشته قدردانی کرد و افزود: توجه به ارتقای سوارکاری در بخش‌های مختلف جزو برنامه‌های مهمی است که امسال با همراهی وزارت ورزش پیگیری می‌شود.

وی به اهمیت برگزاری مسابقات اسبدوانی در سطح کشور و یزد طی سال‌های اخیر اشاره کرد و آن را برای توسعه رشته، ایجاد انگیزه و رقابت و گسترش آن، تعیین کننده برشمرد و ادامه داد: در شاخه اسب اصیل عرب ایران، زنجیره‌ای درست کردیم که بعد از مسابقات خوزستان که در سطح خوبی برگزار شد به کورس بهاره یزد رسیدیم.

رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه استان یزد در صدر جدول دارندگان اسب ایران قرار دارند یادآور شد: ما به هزینه‌های سرسام آور اسب واقفیم؛ پس در این مسابقات، جوایز نقدی تقدیم صاحبان اسب می‌شود تا گوشه‌ای از هزینه‌های آنها جبران شود.

خلیلی از همکاری وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل و ترمیم مجموعه سوارکاری صفائیه یزد خبر داد و با بیان اینکه جلسه ای در این رابطه با مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شده، خواستار پیگیری آن توسط مسئولان استان برای حل مشکل موجود شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس