پرندگان شکاری تیمارشده به آغوش طبیعت البرز بازگشتند


پرندگان شکاری تیمارشده به آغوش طبیعت البرز بازگشتند

کرج- ایرنا- پرندگان شکاری تیمارشده روز جمعه با حضور استاندار البرز و جمعی از مسئولین استان به دامان طبیعت بازگشتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان البرز، مجید درگی، سرپرست جدید حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پرندگان شکاری تیمار شده در منطقه شکار ممنوع طالقان با حضور استاندار، معاون سیاسی و انتظامی استانداری البرز، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان طالقان رها سازی شدند.

وی افزود: پرندگان شکاری که در سال گذشته تحویل حفاظت محیط زیست استان شده بود پس از طی مراحل درمان ، تیمار و بازپروری که در مرکز تیمار حیات وحش البرز به انجام رسید و با کسب اطمینان از سلامت و توانایی بازگشت به دامان طبیعت، رها سازی شدند.
درگی افزود: در این برنامه که با حضور علاقه مندانه استاندار و سایر مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از دوستداران محیط زیست صورت گرفت تعداد ۲ بهله پرنده شکاری از نوع عقاب طلایی و سارگپه ، همچنین تعدادی کبک و لاکپشت خاکی رها سازی شدند.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: متاسفانه پرندگان شکاری به دلایل مختلف اعم از برخورد با انواع موانع انسان‌ساز، مثل دکل‌های فشار قوی، اصابت گلوله شکارچیان غیر مجاز ، به دام افتادن در ادوات غیراستاندارد شکار برای قاچاق حیات وحش یا حتی به واسطه برداشت از لانه دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.
درگی گفت که حضور استاندار و هیات همراه ایشان در این برنامه، نوید بخش آینده ای به مراتب بهتر از امروز برای محیط زیست استان البرز است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس