رویکرد مجلس درباره افزایش قیمت اینترنت/موضوع کاهش سرعت اینترنت در مجلس در حال پیگیری است


رویکرد مجلس درباره افزایش قیمت اینترنت/موضوع کاهش سرعت اینترنت در مجلس در حال پیگیری است

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اینترنت تبدیل به یک خدمت عمومی شده بنابراین باید همچون سایر خدمات عمومی از قیمت مناسب و پایینی برخوردار باشد، تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با رویکرد مجلس در خصوص افزایش قیمت اینترنت اظهار کرد: در رابطه با بحث پهنای باند، نظر مجلس این است که وزارت ارتباطات و دولت باید زیرساخت پهنای باندی که برای فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس و برای استفاده عموم مردم و پیام‌رسان‌های اجتماعی نیاز است را با سرعت قابل قبول آماده سازد.

وی ادامه داد: در صورت آماده سازی، تهیه و پایدار ساختن پهنای باند مورد نیاز امکان افزایش قیمت وجود خواهد داشت. امروز استفاده از اینترنت تبدیل به یک خدمت عمومی شده است. همینطور که مردم از برق، مخابرات و تلفن استفاده می‌کنند، از اینترنت نیز برای برطرف کردن نیازهای مختلف خود در بحث ارتباط و فعالیت‌های دانشگاهی و اجتماعی استفاده می‌کنند؛ لذا اینترنت که تبدیل به یک خدمت عمومی شده باید همچون سایر خدمات عمومی از قیمت مناسب و پایینی برخوردار باشد تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است تا جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات برگزار شده و دلایل و توضیحات ایشان را بررسی کنیم، سپس بر اساس آن مجلس تصمیم خواهد گرفت.

ارکانی در خصوص کاهش سرعت اینترنت در چند وقت اخیر بیان کرد: در این رابطه نارضایتی‌های مختلفی وجود دارد و مردم نسبت به کاهش سرعت اینترنت گلایه‌مند هستند، این موضوع در مجلس در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که مجلس وظیفه نظارتی دارد؛ ما به عنوان نمایندگان ملت باید نظارت کنیم که اقدامات اجرایی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به گونه‌ای پیش نرود که موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در مجلس خاطرنشان کرد: در دستور کار است که در رابطه با موضوع اینترنت و فناوری اطلاعات جلسه‌ای را در خدمت وزیر مربوطه باشیم تا مشکلات مختلف آن حوزه از جمله سرعت و قیمت اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم و به جمع‌بندی و نتیجه‌ای برسیم که به نفع مردم باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام