برگزاری دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی


مدیر گروه فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان از برگزاری دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی با حضور آیت الله اعرافی و با همکاری موسسات فعال در حوزه فقه و تربیت برگزار می شود.

حجت الاسلام دکتر احمد شهامت، مدیر گروه فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص برگزاری دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی گفت: با هدف حل مسائل تربیتی جامعه،‌ دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی( مدرسه بهاره 1401 ) تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی برگزار می‌گردد.

وی افزود: بعد از استقبال طلاب و فضلای سطوح عالی و خارج، از اولین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی ( مدرسه پاییزه ) که در پاییز 1400 با همراهی نام بیش از 200 نفر همراه بود، دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، در بهار 1401 و تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی و به همت مؤسسه اشراق و عرفان و مؤسسات همکار، برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام شهامت هدف از برپایی این دوره را تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌‌ویژه در فقه تربیتی دانست که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه می باشد.

مدیر گروه فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان خاطر نشان کرد: در این دوره مدرسه مجازی که با موضوع فقه تربیتی و نیاز‌های تربیتی جامعه اسلامی در فصل دوم برگزار خواهد شد، سرفصل و عناوینی چون 1- اجتهاد تمدن ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن 2- نظام و منطق فقه تربیتی 3- بررسی فقهی روش‌های آموزش نماز و روزه به کودکان 4- نظام فقهی نماز آموزی به فرزندان 5- بررسی فقهی روش‌های تمهیدی در تربیت اخلاقی 6- مقابله با شبهات اعتقادی در خانواده و مدارس از دیدگاه فقه تربیتی 7- وظیفه حکومت در تربیت اعتقادی اقلیت‌های دینی از دیدگاه فقه تربیتی 8- بررسی فقهی آموزش چند فرهنگی 9- پرورش کنشگر سیاسی از منظر فقه تربیتی 10- ورزش و مسائل آن از منظر فقه تربیتی 11- ساماندهی جنسیتی در مراودات اجتماعی و خانوادگی از منظر فقه تربیتی 12- احکام و ابعاد فیلترینگ از منظر فقه تربیتی ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مزایای شرکت در این دور، صدور گواهی معتبر؛ ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ و راهنمایی پایان نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط است.

حجت الاسلام شهامن گفت: اساتید و فضلای حوزه علمیه و طلاب؛ همچنین اساتید دانشگاه و دانشجویان در رشته های تربیتی در مقطع ارشد و که قصد ثبت نام در این دوره را دارند، میتوانند از تاریخ پانزدهم فرودین الی پانزدهم اردیبهشت با شماره تلفن‌های 09053550619 و 02537748540 ساعت 9 الی 13:30 تماس حاصل فرمایید. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوای مدرسه فصل پیشین (مدرسه بهاره) و این فصل، به این آدرس در ایتا مراجعه کنند : https://eitaa.com/feqhe_tarbiati

نهادهای همکار در برگزاری مدرسه بهاره فقه تربیتی شامل مؤسسه عالی فقه و علوم انسانی؛ مدرسه عالی فقه دارالهدی؛ مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی؛ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)؛ مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)؛ مدرسه قرآن و عترت؛ مرکز تخصصی نماز؛ موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت؛ مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب (ع)؛ مؤسسه علوم اسلامی و مطالعات اجتماعی مفتاح اندیشه و رادیو معارف و پایگاه خبری صدای حوزه هستند. دانش‌پژوهان این مؤسسات و کسانی که از سوی این مؤسسات و نهادها، با دوره آشنا شده‌اند، رایگان در دوره ثبت‌نام می‌شوند.

جلسات دوره از بعد ماه مبارک رمضان و از اردیبهشت و به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. البته برخی جلسات امکان شرکت حضوری نیز دارد.

برگزاری دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان