پیش‌بینی بارش باران در اوایل و اواخر هفته جاری در آذربایجان شرقی


پیش‌بینی بارش باران در اوایل و اواخر هفته جاری در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش‌ باران و وقوع رعد و برق و همچنین وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید در اوایل و اواخر هفته‌ی جاری در سطح استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی ورود سامانه‌ی بارشی از روز جمعه تا اواخر روز شنبه است و باتوجه به اینکه این سامانه رطوبت کافی ندارد، بارش قابل توجهی از آن انتظار نمی‌رود.

وی ادامه داد: این سامانه موجب بارش پراکنده در سطح استان می‌شود و با توجه به وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز یکشنبه تا چهارشنبه جوّی نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه مجدداً سامانه‌ی دیگری وارد استان شده و موجب ناپایداری و بارش پراکنده به‌صورت رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید خواهد شد.

امیدفر یادآور شد: از لحاظ دمایی تا روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود اما تا پایان هفته افزایش نسبی دما تدوام خواهد داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۸ و هفت درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز هشت درجه‌ است که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای یک درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس