خلیلی: سوارکاری ایران لژیونر ندارد


خلیلی: سوارکاری ایران لژیونر ندارد

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه تیم ملی ورزشکار مقیم خارج از کشور ندارد، گفت: البته 200 نفر از هموطنانمان در خارج از کشور را در قالب نماینده کشورمان برای حضور در رشته‌های مختلف سوارکاری معرفی می‌کنیم که هیچ‌کدام حرفه‌ای نیستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سوارکاری یکی از رشته‌های پرطرفدار، اصیل و با قدمت در کشورمان است که به دلیل هزینه‌های بسیار، بیش از ۹۰ درصد بخش تولید و پرورش اسب، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات در اختیار بخش خصوصی است. ۱۰ درصد بقیه زیر نظر بخش دولتی اداره می‌شود که شاید همین موضوع باعث داغ شدن شایعات استفاده از لژیونر خارجی برای شرکت در مسابقات سوارکاری شده است.

موضوعی که با توصیه مسوولان کمیته ملی المپیک در واپسین روزهای سال گذشته به فدراسیون سوارکاری مبنی بر اینکه برای کسب سهمیه المپیک از سوارکاران ایرانی که مقیم کشورهای خارجی هستند استفاده شود دوباره نقل محافل ورزشی شد.

در راستای صحت و سقم استفاده از سوارکاران ایرانی مقیم خارج، خبرنگار ورزشی ایرنا روز شنبه به گفت‌وگو با مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری پرداخت. خلیلی در این گفت‌وگو، ضمن تکذیب استفاده از لژیونرهای خارجی در مسابقات ایرانی، گفت: لژیونر مقیم خارج از کشور نداریم که بخواهیم از آنها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ۲۰۰ نفر از هموطنانمان در خارج از کشور سوارکاری می‌کنند که آنها را در مسابقات در رشته‌های مختلف پرش، استقامت و سایر حوزه ها معرفی می‌کنیم تا با نام جمهوری اسلامی ثبت‌نام و مسابقه دهند که تاکنون در رده‌های قهرمانی و حرفه‌ای نبودند.

خلیلی یادآور شد: این افراد بیشتر در رده‌های پایین حدود سه چهار سالی است که در سوارکاری مشغول هستند. امیدواریم سال‌های آینده از بین آنها، سوارکاران شایسته‌ای را برای حضور در مسابقات بین‌المللی انتخاب و استفاده کنیم. البته سوارکاران داخل کشور بسیار قابل هستند و امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای ورزش سوارکاری در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بیافتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان