ثبت‌نام وام‌های ضروری و ویژه دکتری آغاز شد


ثبت‌نام وام‌های ضروری و ویژه دکتری آغاز شد

عصر اعتبار- ثبت‌نام دانشجویان برای دریافت وام‌های ضروری و ویژه دکتری در درگاه دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام پیشن صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه، مبلغ وام ویژه دکتری ماهانه 800 هزار تومان بود که از اول سال 1401 به یک میلیون تومان افزایش یافت.

دانشجویان از امروز (شنبه 27 فروردین ماه) تقاضای خود را برای 6 ماه نخست سال به منظور دریافت 6 میلیون تومان وام ویژه دکتری ثبت کنند. این وام پس از ثبت درخواست ها و بررسی آن توسط کاربران حوزه رفاه، حداکثر یک هفته بعد پرداخت می شود.

وام ضروری یکی دیگر از وام های این صندوق برای رفاه دانشجویان است که ثبت نام آن از امروز در درگاه دانشجویی این صندوق آغاز شد. این وام با توجه به درخواست دانشجویان، مبالغ مختلفی دارد.

25 اردیبهشت ماه مهلت پایانی ثبت نام وام ها

فرآیند ثبت نام دانشجویان برای دریافت دیگر وام ها نظیر شهریه، دکتری، تحصیلی و ودیعه مسکن از بهمن ماه 1400 آغاز شد و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد کارشناسی یک میلیون و 950 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل این مقطع تحصیلی سه میلیون و 900 هزار تومان تصویب شده بود به همین نسبت، وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز 2 میلیون و 600 هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون و 300 هزار تومان است.

وام ودیعه مسکن متأهلی به دانشجویان همه مقاطع تحصیلی به شرط یک بار پرداخت در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود. بر این اساس، در تهران وام ودیعه مسکن متأهلی 32 میلیون و 500 هزار تومان، در کلان شهرها 26 میلیون تومان و در سایر شهرها 19 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. مهلت ثبت‌نام این وام‌ها 25 اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می توانند این وام را دریافت کنند. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیم سال تحصیلی مجاز، وام مسکن تعلق نمی گیرد.

در صورتی که زوجین دانشجو باشند فقط یکی از آنها می‌تواند از وام مسکن بهره مند شود.

به گزارش ایرنا، مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این از تصویب اعتبار 200 میلیارد تومانی وام شهریه دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی ازسوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار