حمله 20 سگ ولگرد به شهروند اهوازی


حمله 20 سگ ولگرد به شهروند اهوازی

این شهروند که برای خرید مایحتاج خود از منزل خارج شده بود پس از خرید از مغازه محله در هنگام بازگشت به خانه مورد حمله بیش از 20 سگ ولگرد قرار می‌گیرد.

رحیم هزاریان در تشریح ماجرای حمله سگ‌های ولگرد به وی اظهار کرد: نزدیک منزل ما یک پارک وجود دارد که بجای اینکه محل بازی کودکان باشد تبدیل به جولانگاه و استراحتگاه سگ‌های ولگرد شده است.

وی افزود: روز گذشته حوالی ظهر ساعت 12:30 به قصد خرید از منزل خارج و از مغازه کنار پارک خرید کردم که در راه بازگشت با تعدادی سگ مواجه شدم.

این شهروند اهوازی گفت: ابتدا سعی کردم به آرامی مسیر خودم را تغییر دهم تا با آن‌ها روبرو نشوم اما بلافاصله با حمله حدود بیست سگ مواجه شدم که به سرعت سمت من آمدند و بنده راهی جز فرار نداشتم.

هزاریان بیان کرد: چند قدم که پا به فرار گذاشتم پای من لیز خورد و روی زمین افتادم که در این لحظه سگ‌های ولگرد دورم جمع شدند که واقعاً شرایط وحشتناکی برای من رقم خورد چرا که هر کدام از یک طرف می‌خواستند قسمتی از بدنم را گاز بگیرند و در نتیجه حمله آن‌ها خراش‌هایی روی دست، پا و صورتم ایجاد شد.

وی افزود: اگر سر و صدای بنده و درخواست کمک از همسایه‌ها نبود معلوم نبود این تعداد سگ چه بلایی سرمن می‌آوردند و اکنون چند تیکه شده بودم.

هزاریان با بیان اینکه از بعد حادثه تا کنون شرایط روحی خوبی ندارم، گفت: از آنجایی که همسرم منزل نبود و برای دیدن مادر خود به شهرستان رفته است، در منزل بنده با بچه‌هایم تنها بودیم به همین دلیل برای مداوا و تزریق واکسن هاری نمی‌توانستم بچه‌هایم را تنها بگذارم و بیمارستان بروم.

بهمن ماه سال گذشته خانمی که استاد دانشگاه آزاد اهواز بود، پس از خارج شدن از ساختمان دانشگاه مورد حمله چند سگ ولگرد قرار گرفت که برای نجات از دست آن‌ها به مسیر اصلی جاده پناه آورد و پس از برخورد با خودروهای عبوری، فوت شد.

با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در اهواز و تهدید سلامت شهروندان، رفع این مشکل همچنان یک مطالبه عمومی و فراگیر است.

شهردار اهواز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در این خصوص گفت: مشکل پول و محدودیتی در این زمینه نداریم و اگر لازم باشد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم و خرج این کار می‌کنیم بنابراین مساله نبود پول بهانه‌ای نشود تا شهردار منطقه‌ای بگوید پول نداشتیم. همه اختیارات را به شهرداران منطقه می‌دهم اما به شرط اینکه روزانه در میدان کار کنند و در این زمینه گزارش ارائه دهند.

با گذشت ۸ ماه از آغاز شورای ششم، این مطالبه رو به افزایش است و رئیس سازمان پسماند شهرداری در گفت‌وگو با فارس، معتقد است: این معضل در خوزستان بیشتر از سایر استان ها است و تعدادی از سگ‌های ولگرد از شهرهای اطراف اهواز وارد شهر می‌شوند.

محمود ثابت قدم می‌گوید: یکسری آمار به دست ما رسیده که عده‌ای از شهرهای دیگر استان با کامیون‌های بزرگ اقدام به تخلیه سگ‌های ولگرد در ورودهای شهر اهواز می‌کنند!

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آغاز سال ۱۴۰۰ تا دی ماه، ۱۸۶۷ مورد حیوان گزیدگی در اهواز اتفاق افتاده که جدای از صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد تومان روی دست حوزه سلامت گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد