ضرر مالی هنگفت بارسلونا با حذف از لیگ اروپا


ضرر مالی هنگفت بارسلونا با حذف از لیگ اروپا

بارسلونا خود را قهرمان لیگ اروپا تصور می کرد و اینکه با رسیدن به این عنوان، 14.2 میلیون یوروی دیگر نیز از سوی یوفا پاداش می گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، بدبین‌ترین هوادار بارسا هم تصور نمی کرد تیم محبوبش در یک چهارم نهایی لیگ اروپا و در نوکمپ برابر آینتراخت فرانکفورت ببازد و حذف شود. بازی رفت در آلمان 1-1 مساوی شده بود و بارسا با یک پیروزی حداقلی هم می توانست راهی نیمه نهایی شود. این اتفاق اما رخ نداد و بارسا تا دقیقه 90 با سه گل از میهمانش عقب افتاد. دو گلی که سرخیو بوسکتس و ممفیس دیپای در دقایق پایانی زدند نیز چاره ساز نشد و بارسا ناباورانه حذف شد.

ضرر مالی هنگفت بارسلونا با حذف از لیگ اروپا

آبی اناری ها در دور گروهی لیگ قهرمانان نیز با قرار گرفتن پشت سر بایرن و بنفیکا نتوانسته بودند پس از 20 سال راهی یک هشتم نهایی شوند و به لیگ اروپا سقوط کردند تا فصلی تلخ برای این تیم رقم بخورد. بارسا حالا فقط لالیگا را دارد که در آن هم با 12 امتیاز پایین تر از رئال، شانس بالایی برای قهرمانی ندارد.

بارسلونا در شبی میزبان فرانکفورت بود که نزدیک به 30 هزار هوادار آلمانی در نوکمپ حاضر بودند. بسیاری از اعضای باشگاه بارسلونا بلیت خود را به هواداران فرانکفورت فروخته بودند تا بارسا تقریبا از امتیاز میزبانی بی بهره شود. از بلیت فروشی این بازی سه میلیون یورو به بارسا سود رسید ولی با حذف از لیگ اروپا، 5.6 میلیون یورو را از دست داد. این مبلغی است که از سوی یوفا به هر یک از تیم های حاضر در نیمه نهایی لیگ اروپا تعلق می گیرد.

ضرر مالی هنگفت بارسلونا با حذف از لیگ اروپا

بارسا اگر به فینال راه می یافت و در صورت قهرمانی، 8.6 میلیون یورو و در صورت نایب قهرمانی 4.6 میلیون یورو پاداش می گرفت. بارسا شانس اول قهرمانی بود و حالا 14.2 میلیون یورویی که برای خود در نظر گرفته بود را از دست رفته می بیند.
در مجموع بارسا بابت حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان و رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ اروپا 59.78 میلیون یورو کسب در آمد کرد که این مبلغ بدون احتساب اسپانسرها و حق پخش تلویزیونی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است