خطاب یمنی ها به سران عرب: نیروهایتان را به جای تجاوز به یمن به قدس بفرستید


خطاب یمنی ها به سران عرب: نیروهایتان را به جای تجاوز به یمن به قدس بفرستید

احزاب، مقامات و جریان های یمنی یورش دیروز (جمعه) صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند درهمین ارتباط عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به سران عرب گفت که نیروهایتان را به جای یمن به قدس بفرستید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن "اقدامات تحریک آمیز و غیرقانونی رژیم اسرائیل و یورش این رژیم به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران بی دفاع را محکوم کرد".

وی خطاب به رژیم های عربی گفت: بهتر است که نیمی از قدرتی را که با آن ملت یمن را به خاک و خون می کشید، برای حفاظت و پاسداری از قدس-به عنوان حداقل وظیفه- بکار بگیرید.

همزمان احزاب "دیدار مشترک" یمن نیز با انتشار بیانیه ای در صنعا "حملات صهیونیست ها و بازداشت ها شهروندان فلسطینی در جریان یورش دشمن صهیونیست به مسجد الاقصی" را محکوم و تاکید کرد: این حملات تحریک آمیز صهیونیستها ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی با جدیت در کنار ملت فلسطین که در برابر اشغالگری مقاومت و با خودکامگی صهیونیستها مقابله می کند، بایستند. این حملات همچنین اجماع ملت های عربی و اسلامی علیه رژیم های سازشکار را ایجاب می کند.

احزاب دیدار مشترک یمن در پایان بیانیه خود تصریح کرد: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس - روز یاری به مسئله فلسطین- ما از همه امت اسلامی می خواهیم که با ملت مظلوم فلسطین به همه اشکال همبستگی کنند و این کمترین وظیفه ای است که در قبال مسئله عادلانه فلسطین داریم.

همچنین دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تحولات جاری در فلسطین اشغالی ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی اقدام جدی و موثری برای حمایت از پایداری ملت فلسطین انجام دهند و در کنار آنها در مقابل سرکشی دشمن صهیونیستی و در مقابل رژیم های سازشکار و خانتکار عرب بایستند.

هلال احمر فلسطین بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات دیروز (جمعه) نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها حکایت دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش