روز ارتش در کرمانشاه با رژه خودرو و فرود چتربازان گرامی داشته می‌شود


روز ارتش در کرمانشاه با رژه خودرو و فرود چتربازان گرامی داشته می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش، با بیان اینکه امسال نیز مانند 2 سال گذشته به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا، مراسم رژه در شهر کرمانشاه برگزار نخواهد شد، گفت: امسال به این مناسبت رژه خودرو همراه با مراسم فرود چتربازان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ «سلیمان طاهری» روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتش در مقر فرماندهی قرارگاه منطقه ای غرب ارتش برگزار شد، برنامه های هفته ارتش قرارگاه غرب را اعلام کرد و افزود: روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه " روز ارتش" راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح مراسم رژه خودرویی و مراسم فرود چتربازان با حضور مسئولان و فرماندهان ارشد استان در بزرگراه حضرت امام (ره) پایین تر از میدان شهدا شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و شهدا راس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه (۲۸) فروردین ماه را یکی دیگر از برنامه های این هفته در استان عنوان کرد و گفت: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، پیشکسوتان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پادگان ها و خانواده ارتشیان، برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن از جمله دیگر برنامه های هفته ارتش در استان است.

امیر طاهری همچنین یکی دیگر از برنامه های هفته ارتش را بخشش و تخفیف اضافه خدمت سربازان اعلام کرد و بیان داشت: به مناسبت هفته ارتش، ۲ سوم اضافه خدمت سربازان بخشیده و یا تخفیف داده می شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش در ادامه با اشاره به شعار ارتش بعد از انقلاب اسلامی "ارتش فدای ملت" گفت: یکی دیگر از برنامه ها به مناسبت این هفته، اهدای خون و اعزام تیم های مختلف پزشکی به مناطق محروم و دور افتاده و ویزیت رایگان بیماران است.

ارتش بر مرزهای کشور اشراف کامل اطلاعاتی دارد

امیر طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادوات و تجهیزات به روز و مکانیزه ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش با اتحاد، وحدت، هم افزایی کامل با نیروهای مسلح بر تمام مرزهای تحت حفاظت خود اشراف کامل اطلاعاتی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه با عراق ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک دارد که ۲۵۰ کیومتر آن تحت مراقبت و حفاظت قرارگاه منطقه ای غرب ارتش است، گفت: بر تمام این ۲۵۰ کیومتر با تجهیزات الکترونیکی به صورت شبانه روزی مراقبت می شود و آن را برای دشمنان و گروهک های تکفیری و داعش غیر قابل نفوذ است.

این فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور، اتحاد بین نیروی های مسلح ایران را تحت فرمان فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری در جهان بی نظیر اعلام کرد و گفت: ارتش آمادگی کامل دارد هرجا و هر زمان مقام معظم رهبری دستور بفرمایند حرکت و دشمنان را از پای در بیاورد و تخریب و نابود کند.

امیر طاهری در ادامه به تغییر ساختار سنتی به مدرن ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و توضیح داد: هم ادوات و تجهیزات ارتش ما به دست دانشمندان و متخصصان ایران به روز شده هم ساختار آن از حالت سنتی به حالت واکنش سریع تغییر یافته که در کمترین زمان به مکان های مورد نظر حمله کنند.

وی در ادامه روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح ایران را مهم ترین عامل بازدارندگی و پیروزی مقابل دشمنان دانست و گفت: با این روحیه دشمنان جرائت ندارند با نیروهای ما مواجهه شوند، زیرا با همین روحیه بود که ایران در جنگ هشت سال دفاع مقدس که طولانی ترین جنگ قرن گذشته بود در مقابل ۳۲ کشور جهان که از صدام حسین حمایت می کردند پیروز شد و نگذاشت یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

۲۱ فروردین ماه سالروز شهادت سپهبد امیر صیاد شیرازی تا ۲۹ فروردین ماه روز نیروی زمینی ارتش به عنوان هفته ارتش نام گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس