52 درصد مسکن روستایی گرگان فرسوده است


52 درصد مسکن روستایی گرگان فرسوده است

گرگان - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرگان گفت: از مجموع 32 هزار و 579 خانه روستایی این شهرستان، 17 هزار و 75 خانه معادل 52 درصد فرسوده بوده و به بازسازی و نوسازی احتیاج دارد.

ولی‌الله رضایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از سال ۸۴ تاکنون مالکان 11 هزار خانه روستایی موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی خانه‌های خود شدند و روند نوسازی خانه های فرسوده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت خانه در روستاهای این شهرستان محدودیت ارایه تسهیلات ارزان قیمت وجود ندارد.

به گفته وی سالانه برای ساخت ۲ هزار خانه روستایی در این شهرستان تسهیلات ارزان قیمت ارایه می شود که با روند فعلی تقاضای مالکان، پیش بینی می شود مقاوم سازی خانه های بی دوام روستاهای گرگان در مدت زمان هشت سال به پایان برسد.

رضایی اضافه کرد: امسال ۲۲ هکتار زمین با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت آموزش و پرورش گرگان برای تامین مسکن افراد واجد شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

52 درصد مسکن روستایی گرگان فرسوده است
وی وجود طرح های نیمه تمام هادی در ۵۵ روستا و تامین حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن، پیگیری صدور سند مالکیت باهمکاری دستگاه های مرتبط ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه و بنیاد علوی شامل ۹۰ روستا، پیگیری بازنگری طرح هادی برای ۴۰ روستا و کلنگ زنی مسکن ۲۵۰ واحدی جوانان در جعفرآباد را از جمله برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالجاری برشمرد و گفت: در دهه گرامی داشت حساب ۱۰۰ امام و تاسیس این نهاد، هفت هزار و ۸۶۷ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برای اجرای بهره برداری یا کلنگ زنی طرح های توسعه روستایی این شهرستان اعتبار هزینه شده یا لحاظ شده است.

گرگان ۹۳ روستای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت گرگان ۴۸۰ هزار و ۵۴۱ نفر با ۱۵۰ هزار و ۶۴۹ خانوار است که ۲۳ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی