6 مرحله آموزش کاشت ناخن موقت یا نمازی + نحوه ریمو کردن آن


کاشت موقت یا نمازی ناخن یکی از روش های کاربردی و متناسب با نیاز افراد می باشد. در این مقاله توضیحاتی را درباره این نوع کاشت ارائه خواهیم کرد.

ناخن ها اگرچه کوچک هستند و شاید در نگاه اول در مقایسه با سایر اجزای بدن جلوه ی کمتری داشته باشند. اما کافی است که به ناخن هایتان برسید و آنها را زیبا و درخشان کنید. آن وقت است که نقش ناخن ها را در زیبایی و جذابیتتان خواهید دید. در کنار همه ی این موارد، برخی از افراد بنا به دلایل گوناگون به دنبال روش هایی جهت کاشت موقت یا نمازی می باشند. این روش مزایای متعددی دارد. قرار است در این مقاله از نیل آکادمی که برترین موسسه در زمینه آموزش کاشت ناخن توسط خانم مونا خالصی می باشد، نگاهی داشته باشیم به این روش جذاب و کاربردی کاشت موقت یا نمازی.

منظور از کاشت موقت ناخن چیست؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که در شرایط و موقعیت خاصی بوده اید و خواسته اید که ناخن هایتان را زیبا کنید. اما به دلیل همان موقعیت خاص تمایل داشته اید که تغییرات ناخن هایتان مدت زمان کوتاه و مشخصی دوام داشته باشد. در چنین موقعیت و شرایطی، بهترین و مناسب ترین راه، کاشت موقت یا نمازی ناخن ها یا همان تیپ گذاری روی ناخن ها می باشد. اصلا فلسفه ی به وجود آمدن این روش، توجه به وضعیت و شرایط افراد و انتخاب بهترین و مناسب ترین راه برای آنها می باشد.

محدوده زمانی برای کاشت موقت ناخن

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کاشت موقت یا نمازی ناخن مانند دیگر کاشت ها از جمله لمینیت ناخن، زمان محدودی را در بر می گیرد. این زمان محدود با توجه به درخواست و شرایط شما تعیین می گردد. به این معنا که با توجه به نیاز شما می تواند از بازه ی چند ساعت تا بازه ی زمانی چند روزه را شامل شود.

6 مرحله آموزش کاشت ناخن موقت یا نمازی + نحوه ریمو کردن آن

مزایای کاشت موقت ناخن

کاشت موقت یا نمازی ناخن مزایای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین مزایای کاشت نمازی ناخن این است که شما هر زمانی که دوست داشته باشید، می توانید ناخن کاشته شده را بردارید. علاوه بر این در کاشت نمازی، افراد تمایل دارند که موادی روی ناخن هایشان وجود نداشته باشند تا بتوانند به درستی و به راحتی وضو بگیرند و نماز بخوانند. همچنین این روش در مقایسه با سایر روش ها، هزینه کمتری دارد. از آنجا که کاشت موقت، زمان محدودی را در بر می گیرد و ماندگاری و دوام کمتری دارد، زمان انجام آن نیز کوتاه تر می باشد. یکی دیگر از مزیت های مهم این نوع کاشت را می توان در سلامت ناخن ها دانست. زیرا این روش از آنجا که دوام و ماندگاری محدودی دارد، سبب ایجاد مشکل برای ناخن ها نمی شود و احتمال درگیر شدن ناخن و قارچ گرفتن ناخن نیز بسیار پایین می آید.

ابزار مورد نیاز جهت کاشت موقت ناخن

6 مرحله آموزش کاشت ناخن موقت یا نمازی + نحوه ریمو کردن آن

کاشت موقت یا نمازی ناخن نیز نیازمند ابزار خاصی می باشد. نیل آکادمی ابزاری که برای آموزش کاشت ناخن موقت یا نمازی لازم است را خدمتتان معرفی می کند از جمله:

سوهان دستی سوهان برقی نیپر عقب زن بافر سر سوهان کاغذی که نرم باشد. سر سوهان مانیکور اشکی تیپ ضد قارچ چسب تیپ کاتر

شیوه انجام کاشت موقت یا نمازی

کاشت موقت یا نمازی ناخن در مقایسه با روش های دیگر، زمان کمتری به طول می انجامد. همچنین این روش با سرعت بالاتری قابل انجام می باشد. شاید برایتان سوال باشد که دلیل این سرعت و کوتاهی زمان چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که از آنجا که در این شیوه ی کاشت، مراحل مواد گذاری و همچنین بخشی از سوهان کشی حذف می شود، کاشت در زمان کوتاه و سریعی قابل انجام است. در ادامه به مراحل این کاشت خواهیم پرداخت.

مرحله اول کاشت موقت یا نمازی

مرحله ی نخست کاشت موقت یا نمازی، زیر سازی می باشد. برای انجام این مرحله لازم است که مانیکور خشک را انجام دهید. البته لازم به ذکر است که در این نوع کاشت، چون از مواد مخصوص کاشت استفاده نمی شود، مانیکور نیز بر دوام آن تأثیری نخواهد گذاشت. اما انجام مانیکور خشک باعث می شود تا ظاهر ناخن های شما بسیار زیبا شوند. برای این منظور با استفاده از عقب زن، سوهان دستی و برقی و همچنین نیپر، ناخن ها مرتب و منظم خواهد شد.

مرحله دوم کاشت موقت یا نمازی

در آغاز مرحله ی دوم کاشت موقت یا نمازی، لازم است از ضد قارچ استفاده کنید. حالا نوبت به تیپ گذاری می رسد. در این مرحله تیپ مناسب برای هر کدام از ناخن ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب تیپ های مورد نظر، آنها را بردارید و روی ناخن قرار دهید. بخش هلالی پایین تیپ باید روی سر ناخن قرار گیرد و بخش هلالی نازک نیز روی ناخن می نشیند. توجه کنید که حتما در انتخاب تیپ ها به سایز ناخن ها توجه کنید و تیپ هم سایز و هم اندازه با ناخن ها را انتخاب نمایید.

6 مرحله آموزش کاشت ناخن موقت یا نمازی + نحوه ریمو کردن آن

مرحله سوم کاشت موقت یا نمازی

در مرحله ی سوم کاشت موقت یا نمازی باید از چسب تیپ استفاده کنید. بخش هلالی و نازک سر تیپ را به چسب آغشته کنید. حالا تیپ را به صورت عمود روی سر ناخن نگه دارید و آن را به دقت و با ظرافت روی ناخن بخوابانید. اجازه دهید که چسب خشک شود.

مرحله چهارم کاشت موقت یا نمازی

در این مرحله از کاشت موقت یا نمازی از کاتر استفاده کنید و تیپ ها را به اندازه ی دلخواه کوتاه کنید. توجه کنید که به منظور کوتاه کردن تیپ ها لازم است که کاتر و تیپ زاویه ی 90 درجه داشته باشند.

مرحله پنجم کاشت موقت یا نمازی

در مرحله ی پنجم از کاشت موقت یا نمازی می توانید با استفاده از سوهان دستی فرم دهی را آغاز کنید. توجه کنید که فرم ها هماهنگی مناسبی با صدف ناخن داشته باشند. وقتی فرم دهی همه ی ناخن به پایان رسید، ناخن ها را از نظر هماهنگی و یکسانی اندازه ها بررسی کنید.

مرحله ششم کاشت موقت یا نمازی

این مرحله از کاشت موقت یا نمازی به از بین بردن خط تیپ اختصاص دارد. این کار به منظور هم سطح شدن و یکدست شدن تیپ با ناخن انجام می شود. برای از بین بردن خط تیپ می توانید از سر سوهان کاغذی نرم یا سوهان دستی یا سوهان برقی استفاده نمایید و سطح تیپ را نیز مات کنید.

نحوه برداشتن کاشت نمازی یا موقت ناخن

بهترین و مناسب ترین شیوه ی برداشتن این نوع کاشت به این صورت است که ابتدا در ظرف کوچکی مقداری استون بریزید. حالا به مدت 6 الی 7 دقیقه ناخن را درون ظرف قرار دهید. انگشتتان را از ظرف بیرون بیاورید و به دقت با دستمال یا حوله تمیز کنید. این کار را با همین مدت زمان برای همه ی ناخن ها به کار ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی